  • Data: 2019-03-22 16:53:19
    Temat: Re: karty RFID
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:q72v4a$4ta$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2019-03-22 o 15:03, J.F. pisze:

    >Kombinacja razy permutacja.

    No tak.

    >Prawie na pewno nie ustawiał tylko ustalał.
    >Czyli tak jak pisałem. Ustawiał według 3 liter z klucza, ustalał
    >sobie jakieś swoje, które dwa razy nadawał i potem ustawiał wirniki
    >według tych 3 swoich.

    >Nie piszę z pamięci tylko z wyobraźni. Nie potrafię sobie wyobrazić
    >innego scenariusza używania maszyny w połączeniu z informacją o
    >dwukrotnym szyfrowaniu na początku 3 liter.
    >Dlatego tylko prawie na pewno.

    Ale do czego mialoby sluzyc te 3/6 liter ?

    Natomiast jakby to byl klucz, napisany dwa razy ... mialoby to jakis
    sens, tylko oczywiscie bylo duzym bledem, no i sie z tego wycofali.

    >Według mnie znał 3 litery pochodzące z klucza i tak ustawiał maszynę.
    >Odbierał 6 znaków - jak po rozszyfrowaniu były dwa razy te same 3
    >litery to tak ustawiał maszynę i rozszyfrowywał dalsze znaki.

    Byc moze faktycznie tak. No to blad juz tylko maly.
    Ale czy pomogloby zlamac kod ?
    Na pewno tak, ale raczej w niewielkim stopniu ... tzn w duzym stopniu,
    ale ciagle duzo do zlamania zostaje.

    Tak czy inaczej - te 3 litery do ustawienia klucza musial znac, i nie
    mogly one byc wygenerowane losowo do kazdej depeszy.
    Raczej byly ustalone miedzy jednostkami na caly dzien, moze dluzej ...
    i musialo byc na dni/tygodnie/miesiace wczesniej rozeslane.

    To nie byl szyfr z kodem publicznym.

    J.