    From: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: komputer dla fotografa
    Date: Mon, 19 Oct 2009 16:22:46 +0200

    > cierpliwości ;-). Appertura nie chodziła specjalnie lepiej. Pytanie
    > podstawowe - czy aby na pewno opasła krowa pod tytułem LR jest niezbędna
    > owemu fotografowi do szczęścia? Bo przy lekkim przemodelowaniu sposobu
    > pracy, wymagania sprzętowe mogą znacznie spaść.

    Osobiscie uwazam, ze trzymanie pod LR jakis baz danych zdjec jest
    bez sensu. Zabija tylko sprzet. Po prostu traktowac LRa jak wolaczke
    do RAW. Zalozylem sobie jedna baze w LR i wskazalem jej jeden
    katalog. Jak przychodzę do domu z materialem foto wrzucam z karty
    do tego katalogu na dysku swoje 1000RAW po czym importuje do LRa.
    Obrabiam, exportuje i wypieprzam z bazy. Tym sposobem zawsze mam
    max kilka zlecen w bazie. Nie potrzebuje wtedy do LRa zadnych raidow,
    cudow na kiju itp. Wszystko smiga na Quadzie 2,66GHz i jednym dysku
    na ktorym jest zarowno systemi, LR i jego baza. Ale to nowy komp i
    dosc wydajny. W sumie wydatek na kompa jakies 2000zl. Calosc na
    XP i powiem szczerze kompletnie nie mam potrzeby ani parcia na
    dozbrajanie sprzetu. Dziala to dla mnie bardzo wydajnie.

    bo mozna... j.w.

    Roger