  • Data: 2021-03-07 16:40:55
    Temat: Re: koniec pandemii
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    T. w
    <news:6044b2d7$0$526$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Znalazłem
    > taki artykuł:

    > "Benzyna w Polsce tanieje już co najmniej 60 lat
    > 1960. Sięgając dalej w pamięci cen: w roku 1960, "za Gomółki", litr
    > benzyny (tzw "niebieskiej" o liczbie oktanowej 78) kosztował 4,80 zł, a
    > benzyna "żółta"(94 oktany) kosztowała 6,50 zł gdy średnie wynagrodzenie
    > wynosiło 1560 złotych. W tych latach przeciętny samochó zużywał więcej
    > paliwa niż dzisiaj, więc zakładam, że zużywał 10l/100km. Aby więc
    > przejechać w 1960 r. 300 km należało wlać w bak 30 litrów benzyny (94
> [...]

    Z dziada pradziada tankujemy w rodzinie za 50...Coś zdrożało?

    Autor chyba nie zrozumiał, że pomiędzy 1960, a 2021 to jest 60 latek z
    okładem, skoro wtedy tankowało się, to pewnie się też zarabiało.
    Obecnie jest się dziadziem z emeryturą na poziomie 1/3 średniego
    wynagrodzenia, co prawda samemu już się raczej nie powozi, ale wnuczkowi nie
    bardzo ma jak dołożyć do zalania "malucha" na dowożenie do dochtórów...

    Takie to paliwo (i życie) tańsze...

    --
    'Tom N'