  • Data: 2021-03-08 16:05:48
    Temat: Re: koniec pandemii
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    T. w
    <news:6045ea01$0$537$65785112@news.neostrada.pl>:

> [...]
    [...]
    ^^^^^^^^^^^
    > Raczej spojrzyj na ostatnie 20 lat, nie zanurzaj się całkowicie poważnie
    > w tę historię.

    Spoglądam, i podkreśliłem, gdybyś nie doczytał...

    > Bo za komuny kostka masła [...]
    > dziś jak kosztuje 5-6 zł to już jest dym

    Są nieustające promocje na masło, po 3 złocisze da się kupić. Nie widzę
    takich promocji na paliwo...

    > nominalnej pensji 2500 zł to jednak trochę dużo :-)

    Zaraz mi pewnie napiszesz, że nie trzeba jeździć na paliwie...

    > Kiełbasa była w okolicach 40-60 zł za kilogram...

    Teraz tyle albo więcej kosztuje dobra kiełbasa, więc YPB?

    > Problem w tym, ile z pensji można było
    > zaoszczędzić...

    Dużo. Pensję w dolarach z przelicznikiem w okolicach 4.20, paliwo było po
    koło 2.90

    Dolar dzisiaj mniej więcej 3,90, paliwo za litr jak dla cwaniaka...

    > Obecnie i ceny i wypłaty są podobne jak na całym świecie i łatwiej jest
    > porównać.

    ROTFL

    > A jednak przy znacznie niższych pensjach minimalnych i
    > średnich te 8-10 lat temu można było kupić znacznie mniej paliwa, bo
    > jego ceny niewiele się zmieniły.

    Dobra kiełbasa kosztuje tyle samo co 20 lat temu, paliwo dwa razy więcej --
    wcale się ceny nie zmieniły... paliwa...

    > Jako tło mogę dodać to, co usłyszałem w ub.tygodniu w radiu - ceny
    > mieszkań w Warszawie podrożały o ok. 8% do 10 900 zł za m2.

    <https://prnews.pl/to-byla-ciekawa-dekada-na-warszaw
    skim-rynku-nowych-mieszkan-35926>

    > teraz przeciętna para na ratę kredytu musi przeznaczyć 19% swoich
    > miesięcznych dochodów, podczas y kilka lat temu było to 49%. Nie podali
    > szczegołów, ale rozumiem ,że mechanizm obliczeń był podobny.

    Taaa...

    W 2000 brali na kredyt 120 m2, teraz stać ich na max 40 m2

    Powiem krótko: wypierdalaj ze swoimi wypocinami z grupy o samochodach!!!
    Masz pregierz, podatki i kilka innych

    --
    'Tom N'