  • Data: 2021-03-09 16:07:22
    Temat: Re: koniec pandemii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 08.03.2021 o 17:39, T. pisze:
> [...]
    [...]
    >Ciach pierdy.
    >Generalnie w innych krajach cena paliwa jest na stałym poziomie
    >uwzględnianym ceną ropy na rynku. U nas też tak było do 2015.

    Hm, w europejskich krajach poziom podatku w paliwie jest wysoki, co
    powoduje, ze cena koncowa jest mniej wrazliwa na cene ropy.

    A 2015 ... nie pamietam jakiegos drastycznego wzrostu ceny, musialbym
    siegnac do notatek i uwzglednic kurs ropy i dolara.
    W dodatku Orlen ma jakies skomplikowane umowy, cos tam sie mowi, ze
    kupuje w/g sredniej ceny gieldowej z 3 miesiecy.

    A gielda podpowiada, ze ropa w styczniu 2016 osiagnela minimalny kurs
    ~30$, potem rosla do ~75$ w pazdzierniku 2018, aby spasc do 42$ w
    grudniu 2018, potem sie lekko ustabilizowac na ~60$ az do grudnia 2019
    ... i spasc na pysk w kwietniu 2020.

    Wiec to niekoniecznie PiSu wina.

    Orlen sie wykazywal zyskiem 4-7 mld zl, przy obrotach 80-110 mld, wiec
    ogolnie bardzo przyzwoite ... tylko ze to niekoniecznie musi prawdzie
    odpowiadac i tym latwo manipulowac niestety.

    >Generalnie pomimo 4 krotnie wyższej pensji w innych krajach, cena
    >paliwa jest taka jak w Polsce a nawet taniej, czyli można sobie kupić
    >tego paliwa 4 razy więcej za wypłatę.

    >Generalnie PiSiorzysz i leniwisz :)

    Mercedesow tez moga sobie kupic 4x wiecej ... czy to PiS wina?

    Trzeba przyznac, ze jakos sie tam lepiej z Litwa dogadali, i Możejki
    pracuja ... i miejmy nadzieje, ze przynosza zysk a nie strate ...

    A nie wiedziec czemu - na gieldzie Orlen od wrzesnia 2017 spada, od
    wrzesnia 2019 ostro ...

    J.