  • Data: 2009-08-12 21:48:48
    Temat: Re: konstrukcja pršdnicy - jak?
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Jaroslaw Berezowski" napisał:
    > Czemu wieksza szczelina?
    > Rozbiez kiedys alternator i zobacz jak tam to zostalo zrobione (tyle ze
    > zamiast wbudzania magnesami jest wzbudzenie pradem i odpowiednie
    > nabiegunniki. Specjalnie, bo prostokat daje najlepsze wykorzystanie
    > materialow czynnych wiec masa najmniejsza.

    ok, żle to sobie wyobraziłem:O)
    przejrzałem budowę tej prądnicy w necie, więc już kumam o co chodzi, więc w
    "amerykance" trzeba by zastosować trujkątne magnesy i wszystko było by ok,
    poza tym że takich magnesów nigdzie się nie kupi:O)
    no chyba żeby złożyc ten trujkąt z mniejszych magnesikuf:O)

    tak patrzę na konstrukcję tej prądnicy i zastanawia mnie dlaczego pole
    magnetyczne między kłowymi biegunami nie płynie tam gdzie szczelina jest
    najmniejsza, czyli powietrzem, a na obrazkach rysują te pole wychodzące do
    góry i przecinajace uzwojenie?:O)

    a co do wzbudzania prądem, to ile razy silniejszą indukcję magnetyczną da
    się wytworzyć uzwojeniem w stosunku do tej tworzonej przez magnesy
    neodymowe?

    > No a alternator sieje? Bo on ma wlasnie prawie prostokat na wyjsciu przez
    > prostownikiem :)

    nie mam pojęcia, nie miałem tej prądnicy w ręku i nie badałem co sieje, ale
    jak masz tam dajmy 50obr/s i dajmy tam 10 par biefunuf to masz 500Hz
    częstotliwość prostokąta (pierwszej harmonicznej), 10ta harmoniczna ma już
    5kHz, nie wiem co o tym myśleć?:O)
    w każdym razie szłyszałem głosy ludzi budujących elektrownie wiatrowe że
    taka
    elektrownia przydomowa potrafi zakłucić TV, radio i komórkę:O)
    domyślam sie że albo symtria uzwojeń i mmagnesów nie jest zachowana i
    napięcia znacznie odbiega od sinusoidy, albo prąd 3fazowy jest prostowany,
    wtedy płynie on z każdej fazy impulsowo (takie grube szpilki), wiec też masa
    harmonicznych