    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: konstrukcja prądnicy - jak?
    Date: Wed, 05 Aug 2009 02:55:24 +0200

    Tue, 4 Aug 2009 15:34:05 +0200 "Papa Smerf"
    <P...@z...zalasami.trala.la> napisał:

    >ponieważ ciężko jest dostać jakąś konkretną prądnicę (a jeśli już jest to
    >nie wiadomo jakiee ma parametry) zastanawiałem się nad konstrukcją
    >własnoręcznie (bo tak naprawdę jest nawet proste:O)

    Nie jest proste. Nawet skonstruowanie, a co dopiero projekt...

    >problem polega na braku szczegułowej wiedzy na ten temat, to znaczy zrobił

    Jeżeli już koniecznie chesz, to wypożycz sobie książki o projektowaniu
    maszyn elektrycznych, zobaczysz jak trudny to temat.

    >bym prądnice (magnesy neodymowe spięte w podkowę ...
    >problem w tym że kompletnie nie wiem jak
    >się zabrać do obliczeń parametrów

    Daruj sobie, najpierw zdobądź podstawową wiedzę na temat
    elektrotechniki, magnetyzmu, budowy maszyn, bo konstrukcja jaką
    zaproponowałeś nie ma zbyt wielkiego sensu.

    Ew. jeżeli potrzebujesz jakiejś naprawdę nietypowej prądnicy to zleć
    projekt komuś kto zna się na projektowaniu maszyn. Zapewne na jakiejś
    politechnice znajdziesz odpowiedni zakład, np. na PW jest to Zakład
    Maszyn Elektrycznych: http://www.ime.pw.edu.pl/zme/
    Możesz też wybrać się na studia na wydziale elektrycznym i później
    wybrać kierunek "Maszyny elektryczne" - po jego ukończeniu będziesz
    umiał projektować maszyny.

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.