  • Data: 2011-02-02 14:41:26
    Temat: Re: które języki 'historyczne' s? ważne
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01.02.2011 17:03, Grzegorz Krukowski wrote:

    > Oczywiście, tylko dlaczego? Bo ówczesne zasobyk komputerów były
    > malutkie i liczył się każdy bajt. Tyle że obecnie już nie musimy być
    > tak oszczędni i wychwalanie C/C++ jako leku na całe zło jest już nieco
    > bez sensu.

    Z tego powodu nowoczesny program o takiej samej funkcjonalności jak ten
    sprzed wielu lat zajmuje teraz 20 razy więcej pamięci.

    Był sobie taki program, nazywał się Calamus SL, z dodatkowymi modułami,
    załadowanymi fontami dało się od biedy na nim pracować na 4MB RAM. A był
    to program rozbudowany, do składu tekstu. Z własnym renderowaniem
    wszystkiego, obsługa fontów wektorowych i to takiej jakości, że wiele
    współczesnych systemów się chowa. Moduł obróbki grafiki, moduł
    sprawdzania pisowni, tezaurus, dynamiczny kerning. Po prostu wszystko co
    było potrzebne do składu tekstu. I mieścił się w 4MB pamięci, co prawda
    na dokument zostawało jakieś 800KB, ale dało się. Obecnie 4MB to ma
    prosty edytorek tekstu. Narzuty programistyczne typu: to użytkownik da
    szybszy procesor, da więcej pamięci są zbyt duże.

    --
    http://szumofob.eu