    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kwasiak i lifepo4 równolegle
    Date: Wed, 1 Mar 2023 00:07:03 +0100

    > Oprócz napięcia ważna jest jeszcze charakterystyka.
    > Albo podłączenie przez separator - tak, jak czasem robi się to w
    > samochodach wyprawowych albo na jachtach.
    > Nie mam tu na myśli odłącznika czy przełącznika, tylko układ który
    > nadzoruje każdy z akumulatorów zarówno podczas oddawania energii jak i
    > ładowania.

    Charakterystyki mają różne - i nawet mi pasują. Pierwszy pracuje lifepo
    a dopiero jak napięcie klapnie to ciągnie z kwasiaka + kwasiak jest
    prawie pełny w momencie, gdy pustawy jest lifepo.

    Taka praca mi pasuje. Tylko czy czegoś istotnego nie przeoczyłem -
    napięcia ładowania końcowe mają w końcu identyczne. Dokładanie
    dodatkowego "niewiadomocorobiącego" kontrolera oprócz tego, który będzie
    układ równoległy ładować jest wg mnie bez sensu (w każdym razie nie
    widzę zupełnie potrzeby dokładania czegokolwiek poza ew. bezpiecznikiem
    pomiędzy nimi na wypadek jakby pomroczność jasna mi odwróciła
    polaryzację podczas spinania:)))