  • Data: 2022-05-23 16:38:19
    Temat: Re: laser do betonu
    Od: PeJot <P...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-05-23 o 11:59, J.F pisze:

    > Po weekendzie z wiertarką ... nie ma jakiegos laserowego dziurkacza do
    > betonu?
    >
    > Nie wiem - wiertarka zla (amatorska, ale udarowa), wiertla zle,
    > ja zły ... ale prawie nie chcialo wiercic.
    >
    > Strop ... z czego oni te stropy teraz robia, powiedzialbym ze trafilem
    > na zbrojenie, ale magnes sladu stali nie chcial wykryc.
    > Wiec pretow nie ma, a beton/material bardzo twardy.
    > Taki ciemnoszary, bardzo ciemno.

    Mój toolkit:

    1. Wiertarka: SDS plus z energią w okolicy 2-3J. Więcej wcale nie jest
    lepiej, mocarna maszyna więcej waży, przez co jest niewygodna i
    niedokładna. W domu do otworów pod kołki używam Boscha PBH2100.

    2. Wiertło: 4 ostrzowe, u Boscha toto się nazywa SDS 5X. Nowe dosyć
    skutecznie radzi sobie ze stalą zbrojeniową, za sprawą ostrzy skrawających.

    3. Smar do SDS: zwykły ŁT pewnie lepszy niż nic, ale *dedykowane* smary
    nie są drogie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza