  • Data: 2022-05-03 21:54:48
    Temat: Re: laser raz jeszcze
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 3 maja 2022 o 12:32:42 UTC+2 J.F napisał(a):

    > No doskonale, dzieki temu promien lasera o nieduzej mocy/gestosci
    > energii robi sie grozny dla siatkowki.
    > I przy krotkich impulsach.
    > No owszem - nalezy założyc, ze bedzie lądował gdzies w bazie, daleko
    > od ciebie.
    > Albo wysadzic desant.
    > Sa tez filmy, jak strzela do "terrorystow" i fotografow na ziemi.
    > Ale to amerykanski.
    > I to raczej bez wiekszego problemu.
    > Na przeganianie wrogich helikopterow dobry pomysl ... ale lepiej
    > trzech laserowcow i czwarty ze Stingerem/Gromem/Piorunem.
> [...]
    Najłatwiej pewno zdobyć broń na wrogu. Chcę zrobić coś uniwersalnego. Powinno
    aktywować sensory w helikopterze, czołgu itp że jest namierzany. Potrzebny algorytm
    modulacji jeśli jest albo informacja że żadnej modulacji nie ma i wystarczy
    oświetlenie laserem. Powinno umożliwiać zdalna obserwacje i być wyposażone w celownik
    dla lasera. Laser powinien być takiej mocy żeby z odległości do stu metrów uszkadzał
    oczy w czasie milisekund. Powyżej żeby powodował olśnienie albo wkurwienie jeśli nie
    da się zrobić na "niewidzialnym". Ja nie chce prowadzić dyskusji czy to ma sens a jak
    zogniskować wiązkę żeby spełniła moje oczekiwania. A może nie da się zogniskować
    wiązki z lasera półprzewodnikowego ~150W. A może nie trzeba jej ogniskować bo taka o
    średnicy 5mm jest wystarczająco dobra. Sądziłem że na tej grupie powinien być chociaż
    jeden co to będzie wiedział. Nie interesują mnie ustalenia międzynarodowe i to że
    jakiś sąsiad innemu sąsiadowi itp. Z książki opisującej czasy po wojnie. Na wiejski
    posterunek milicji przyjechali z województwa. Pytają jaka zabijalnosc wśród
    mieszkańców okolicznych wiosek. Odpowiedź że w normie. Broń palna czy noże? Następne
    pytanie. Drewno u nas tanie padło w odpowiedzi. Trochę pomogłeś bo naprowadzileś na
    pewne rozwiązania. Ale jak nie wiesz o co pytam to nie ma sensu bic pianę tylko
    czekać na takiego co wie.