    Subject: Re: ledowy flash (stroboskop?)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 25 Jul 2021 23:32:07 +0200

    W dniu 2021-07-25 o 19:56, Mchal M. Lechanski pisze:
> [...]
    > kabelków zamiast radia, ale lampy mają swoje własne parametry i też
    > nie zawsze błyskają wtedy, gdy chcę.
    > Dodatkowo irytującą funkcją, ale za to jakże ekologiczną, jest
    > "zasypianie" lampy gdy jest nieużywana przez określony czas. I tego
    > oszczędzania energii wyłączyć się nie da... Już nie będę dalej
    > opisywał, jakich inwektyw używam, gdy po jakichś przygotowaniach
    > uruchamiam zestaw, a tu radosnie błyska mi tylko jedna lampa, albo
    > wręcz żadna, bo przekroczony został czas "idle",
    >
    > Przeszukując internety natrafiłem na projekty wykorzystujące ledy

    nts-with-led-based-flash-gun-for-high-speed-photogra
    phy/

    > https://td0g.ca/2020/06/29/e2-a-the-high-speed-led-s
    trobe-mk-2/

> [...]
    > - tylko kleić wszystko do kupy. Niestety moja wiedza nie pozwala na
    > ocenę czy budując takie błyskadełka uniknę problemów z różnymi
    > opóźnieniami, czy będę mógł użyć dotychczasowych radyjek do
    > wyzwalania, czy to się w ogóle opłaca - podobnych pytań jest więcej...
    >
    > Stąd prośba do bardziej doświadczonych - ma to sens? Jakieś uwagi
    > odnośnie koncepcji, materiałów. Czy raczej jednak zainwestować w
    > profesjonalne lampy i ułady wyzwalania, co, według wstępnych obliczeń,
    > zabiłoby ceną caly projekt.
    >
    > Z góry dzięuję za jakiekolwiek sugestie i opinie.

    Kiedyś można było kupić synchronizatory do lamp błyskowych. Działały
    tak, że reagowały na błysk jednej, głównej lampy błyskowej, podłączonej
    do aparatu. Działały bardzo sprawnie i można było robić zdjęcia z bardzo
    krótkimi czasami migawki.

    Kiedy jeszcze się bawiłem fotografią analogową to nawet takie przystawki
    sobie robiłem samemu na bazie schematu zamieszczonego bodajże
    czasopiśmie Radioelektronik.

    Wyzwalacze radiowe zawsze będą miały jakieś czasy opóźnienia, ponieważ
    muszą odebrać sygnał radiowy i go zdekodować.