    From: "Papa5merf" <5...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [lekki OT] Co (i kiedy) się stało z "Młodym Technikiem"?
    Date: Sun, 28 Feb 2010 19:44:48 +0100

    Órzytkownik "Atlantis" napisał:
    > Nie wiem jak to wygląda w nowych wynalazkach, ale gdy ostatnio
    > strzelałem z broni długiej z lunetą były tam dwa elementy, które
    > należało zgrać ze sobą i z celem (jak muszka i szczerbinka w klasycznym
    > celowniku). Nijak się to ma do celowania w grach komputerowych, gdzie
    > wystarczy najechać graficznym wskaźnikiem na przeciwnika i kliknąć myszą.
    > ;)

    faktycznie lunety też są zabawkowe, dla amatoruf, bardziej zaawansowanych i
    zaawansowanych, w tych zaawansowanych jest kszysz:O)
    a co do gier to sytuacja podobna, są dla amatoruf i zawodofcuf (grałeś w
    elit sniper i podobne?:O) zresztą gierka to tylko bmniej, lub bardziej udany
    symulator, kosztuje naprawdę groszę w porównaniu do prawdziwej broni, czy
    przynajmniej amunicji na średnie stszelanko:O)

    > A kto mówi o strzelcu wyborowym? Ci nawet w standardowej armii stanowią
    > elitę. Mi chodzi o ogólne obeznanie z bronią, umiejętność jej obsługi.
    > Obawiam się, że przeciętny człowiek z mojego pokolenia zmuszony do
    > użycia broni, nawet jakimś cudem ją zdobywszy nie byłby w stanie jej
    > użyć. Myślę, że niejednej odpadłby już na jej odbezpieczeniu. W grach
    > komputerowych zwyczajnie nie pokazuje się technicznych szczegółów -
    > pewnie element społecznej paranoi, jaka ostatnimi czasy ma miejsce. :)

    ale to głównie wynika z faktu że nie mamy dostępu do broni, to nauki, do
    technologi, wszystko jest nam odebrane, albo stopniowo i systematycznie
    odbierane, jesteśmy narodem niewolników, bo tylko niewolnikom nie można
    posiadać broni, niewolnik uzbrojony, wykształcony i zdolny śmiertelnie
    groźny!!!!!!
    następuje ciągłe, ogłupianie niewolnikuf, ostatnio kupiłem sobie kilka
    czasopism z różnych dziedzin, np. taką elektronikę praktyczną i zobaczyłem
    że jest to kompletne dno w porównaniu do tego co było wcześniej, a pewnie to
    co było fcześniej było kompletnym dnem w porównaniu do tego co było jeszcze
    fcześniej, widzisz, tysiące lat temu ludzie potrafili budować kamienne
    piramidy jakich my dzisiaj nawet nie mamy pojęcia jak się za nie zabrać (a
    wydaje nam się że mamy najnofszą technologię i wiedzę:O)

    > No i to jest właśnie ta paranoja o której mówię. Wielu ludzi uwierzyło,
    > że samo posiadanie broni zrobi z człowieka bandytę. ;)

    polakom broń, nauka, wiedza i technika została odebrana przez żyduf NKWD i
    wermahtu, posiadaczy broni się mordowało, posiadających wiedzę,
    wykształcenie, umiejętności i zdolności równiesz, dlatego taka masa kretynuf
    dookoła, idealni n iewolnicy, lepsi od mużynuf:O)