  • 101. Data: 2023-11-17 20:22:28
    Temat: Re: ludzie chcą czystego powietrza
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 17/11/2023 18:11, io wrote:

    > Starym elektrykiem nie wjedziesz?

    nadal niewielu ma stare elektryki, większość zmuszona jest do wymiany
    sprawnego ICE

    Lukasz

  • 102. Data: 2023-11-18 00:50:45
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.11.2023 o 20:22, ddddddddddd pisze:

    > nadal niewielu ma stare elektryki, większość zmuszona jest do wymiany
    > sprawnego ICE

    No ale mówiłeś o sobie, że 'elektryk nie ma u mnie żadnego sensu'.

  • 103. Data: 2023-11-18 09:37:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > w PL chyba jeszcze nie, w UK tak - bo takim autem nie wjedziesz do miasta.

    Słowo klucz to "nowy".
    Na pewno TYLKO nowe wjadą?
    Czy może jednak stare też, albo muszą zapłacić za syfienie?

  • 104. Data: 2023-11-18 11:25:45
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 17/11/2023 23:50, io wrote:

    > No ale mówiłeś o sobie, że 'elektryk nie ma u mnie żadnego sensu'.

    też nie mam starego elektryka i jestem zmuszany do wymiany na nowszy

    Lukasz

  • 105. Data: 2023-11-18 11:35:24
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 18/11/2023 08:37, Cavallino wrote:

    > Słowo klucz to "nowy".
    > Na pewno TYLKO nowe wjadą?

    jak sprzedaję stare auto to kupuję nowe, niezależnie w którym roku to
    dla mnie nowe auto było wyprodukowane.
    Tekst jest o tym, że sporo sprawnych aut, które mogłyby naturalnie
    zamienić się w żyletki za kilka lat a nie teraz, będzie zezłomowanych w
    imię ekologii, a nie biznesu który się za tym kryje.
    Tutaj i tak dość szybko auta się wymienia, bo robocizna jest droga i
    niektóre naprawy przy starszych autach nie są opłacalne - teraz część
    ludzi zmuszona jest aby zrobić to wcześniej.
    Najbardziej współczuję tym, co kupili np. Forda Transita z 2016r, bo
    nagle jego cena znacznie spadła w porównaniu do tego 'zielonego' diesla
    z 2017r...

    > Czy może jednak stare też, albo muszą zapłacić za syfienie?

    tak, niespełniające norm też mogą wjechać, wystarczy że zapłacą ileś tam
    od wjazdu (?30?), nie więcej niż chyba ?900 na 3 miesiące

    Lukasz

  • 106. Data: 2023-11-18 16:48:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Nov 2023 10:35:24 +0000, ddddddddddd

> [...]
    > zamienić się w żyletki za kilka lat a nie teraz, będzie zezłomowanych w
    > imię ekologii, a nie biznesu który się za tym kryje.

    Jaki ty jesteś zerojedynkowy. To że ktoś nie będzie mógł wjechać do centrum
    miasta, nie znaczy automatycznie że jego samochód będzie zezłomowany. Po
    prostu kupi go ktoś inny, kto nie potrzebuje wjeżdżać do centrum gdzie są
    strefy. Albo lepiej, po prostu będzie zostawiać samochód przed strefą i
    dalej będzie jechać KM. Zresztą wielu tak robi już od dawna, bo wjazd do
    centrum jest pomysłem absurdalnym z punktu widzenia czasu jaki trzeba
    poświęcić na dojazd.

    > Tutaj i tak dość szybko auta się wymienia, bo robocizna jest droga i
    > niektóre naprawy przy starszych autach nie są opłacalne - teraz część
    > ludzi zmuszona jest aby zrobić to wcześniej.

    Ale tylko CZĘŚĆ. Z tej części którą sobie ubzdurałeś tylko część je
    wymieni. I nadal ta wymiana nie oznacza złomowania jak utykasz, tylko
    trafią one na rynek wtórny w ręce tych którzy wizyty w SCT mają
    sporadyczne, albo wręcz wcale.

    > Najbardziej współczuję tym, co kupili np. Forda Transita z 2016r, bo
    > nagle jego cena znacznie spadła w porównaniu do tego 'zielonego' diesla
    > z 2017r...

    Współczujesz spadku ceny samochodu trucicielom, ale już
    nie współczujesz tym, co są truci spalinami i wielokrotność
    tego "spadku" ceny samochodu płacą od lat lecząc się z syfów.

    Ergo, trucie ludzi spalinami od lat jest tak oczywiste, że jak się
    próbuje to ograniczać to jest jakiś absurdalny opór i pierdolenie
    o ograniczaniu wolności, stratach. Ale jak przez lata ludzie byli
    truci spalinami, tracili zdrowie i pieniądze na leczenie tego
    zdrowia to było cacy bo można było wozić dupę bez ograniczeń
    nawet największym zaniedbanym dymiącym gruzem...

    > tak, niespełniające norm też mogą wjechać, wystarczy że zapłacą
    > ileś tam od wjazdu (?30?), nie więcej niż chyba ?900 na 3 miesiące

    Z jednej strony to jest głupie, bo trują nadal, a kasa płynie dla miasta a
    nie dla ludzi którzy nadal są truci. Z drugiej strony cena jest taka, że
    powinna skutecznie do tego zniechęcać i powodować że tylko nieliczni będą
    wjeżdżać w razie konkretnej potrzeby -- i to ma sens. Ja mam auto z EURO6c,
    a mój samochód planowanej SCT Wawy praktycznie nie doświadcza. Inna sprawa,
    że park maszynowy mamy skrajnie żenujący, zaniedbany i z moich obserwacji
    wynika że nie jest to wina biedy (tak samo jak to że kominy domów dymią w
    większości wcale nie jest wynikiem biedy), tylko po prostu "mentalności".
    Czyt. kowalski woli mieć 15-letnie auto segmentu D/E niż (względnie)nowe
    B/C. I to znowu wynika wprost z tego samego powodu dla którego ludzie nie
    chcą elektryków, bo przecież raz w roku do Bułgarii muszą pojechać na
    wakacje względnie komfortowo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 107. Data: 2023-11-18 16:53:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-11-2023 o 11:35, ddddddddddd pisze:

    > tak, niespełniające norm też mogą wjechać,

    Czyli nie było tematu.

    > wystarczy że zapłacą ileś tam
    > od wjazdu (?30?), nie więcej niż chyba ?900 na 3 miesiące

    I słusznie - za syfienie trzeba płacić.
    Chciałbyś dożywotnio truć kogoś za darmo, bo się tak przyzwyczaiłeś w
    latach słusznie minionych?

    Może jeszcze etylinę powinni przywrócić i palenie oponami w piecu?

    Świat idzie do przodu, wiedza o szkodliwości syfu również.

  • 108. Data: 2023-11-18 16:56:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-11-2023 o 16:48, Myjk pisze:

> [...]
    > B/C. I to znowu wynika wprost z tego samego powodu dla którego ludzie nie
    > chcą elektryków, bo przecież raz w roku do Bułgarii muszą pojechać na

    Elektrykiem też się da.
    Trzeba tylko klapki w głowie odpowiednio przestawić i wiedzieć, że
    ciekawe miejsca są nie tylko u celu takiej podróży.
    A zazwyczaj głównie nie tam.

  • 109. Data: 2023-11-18 21:11:12
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.11.2023 o 11:25, ddddddddddd pisze:

    > też nie mam starego elektryka i jestem zmuszany do wymiany na nowszy

    Nie pisałeś, że nie masz tylko, że nie ma żadnego sensu. Ekonomicznego
    może nie ma, ale mógłbyś nie smrodzić.

  • 110. Data: 2023-11-20 08:10:42
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 18/11/2023 20:11, io wrote:

    > Nie pisałeś, że nie masz tylko, że nie ma żadnego sensu. Ekonomicznego
    > może nie ma, ale mógłbyś nie smrodzić.

    Tak patrząc to ma sens. Jakby to była tesla to jeszcze większy sens bo
    by dodała +3 do gula sąsiadów. No, chyba że nowo kupiony używany
    elektryk nie dojechałby tam, gdzie tańszy diesel sąsiada, który
    dodatkowo kosztował sporo mniej.
    Z ekologicznego jak i finansowego punktu widzenia sens jednak by miało
    zużyć samochody którymi już jeździmy.

    Lukasz