    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ludzie chcą czystego powietrza
    Date: Sat, 18 Nov 2023 10:35:24 +0000

    On 18/11/2023 08:37, Cavallino wrote:

    > Słowo klucz to "nowy".
    > Na pewno TYLKO nowe wjadą?

    jak sprzedaję stare auto to kupuję nowe, niezależnie w którym roku to
    dla mnie nowe auto było wyprodukowane.
    Tekst jest o tym, że sporo sprawnych aut, które mogłyby naturalnie
    zamienić się w żyletki za kilka lat a nie teraz, będzie zezłomowanych w
    imię ekologii, a nie biznesu który się za tym kryje.
    Tutaj i tak dość szybko auta się wymienia, bo robocizna jest droga i
    niektóre naprawy przy starszych autach nie są opłacalne - teraz część
    ludzi zmuszona jest aby zrobić to wcześniej.
    Najbardziej współczuję tym, co kupili np. Forda Transita z 2016r, bo
    nagle jego cena znacznie spadła w porównaniu do tego 'zielonego' diesla
    z 2017r...

    > Czy może jednak stare też, albo muszą zapłacić za syfienie?

    tak, niespełniające norm też mogą wjechać, wystarczy że zapłacą ileś tam
    od wjazdu (?30?), nie więcej niż chyba ?900 na 3 miesiące

    Lukasz