  • Data: 2011-08-13 06:55:06
    Temat: Re: luz na kole
    Od: Kuczu <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-12 23:58, zefir pisze:

    > Ty mi tu nie rotfluj, tylko napisz po ludzku. Z mojego marnego
    > doświadczenia wynika, że pomiędzy ośką a bieżniami wewnętrznymi łożysk
    > zawsze jest luz, nawet z nowymi łożyskami i bez śladów zużycia ośki. Po
    > skręceniu całości koło nie ma luzu do momentu zajechania łożysk, kiedy
    > bieżnia wewnętrzna może się przekręcać w płaszczyźnie względem bieżni
    > zewnętrznej. Ośka przenosi siły pionowe działające na koło, ale jeśli
    > pomiędzy ośką a łożyskiem jest luz, to siły działające pod innym kątem
    > przenoszone są przez łożyska na tuleje. Nie jest tak?

    Os w lozyskach kola jest pasowana suwliwie. Oczywiscie ze bedzie to
    powodowac pewien, zasadniczo minimalny i pomijalny luz pomiedzy
    lozyskiem i osia. Zwlaszcza ze, zgodnie z zasadami, walek ma zawsze
    srednice lekko obnizona a lozysko powiekszona wewnetrzna srednice. To
    sie nazywa pasowanie. Jednak to os przenosi wiekszosc sil i naprezen
    pomiedzy kolem a zawieszeniem i reszta motocykla. Tuleje sa istotne dla
    prawidlowej geometrii zawieszenia jednak to na osi spoczywa masa
    motocykla. Nie rozumiem na czym ma polegac "przekrecanie sie" biezni w
    plaszczyznie. Prawidlowo dobrane lozysko nigdy nie bedzie mialo
    nadmiernego luzu pomiedzy bieznia wewnetrzna a prosta i trzymajaca
    wymiary osia.

    Do watkotworcy: Jesli kolo wykazuje luz poosiowy oznacza to iz calosc
    nie zostala prawidlowo zmontowana lub tez lozyska ktore kupiles sa
    produkcji chinskiej i nie trzymaja absolutnie wymiarow.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X