  • Data: 2022-09-26 10:03:53
    Temat: Re: macie już tv oled?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 25 Sep 2022 19:48:23 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    >
    > miałem dobry monitor 24, zapragnąłem większy. Wpadł mi w ręce tv sony
    > 40cali, naprawiłem, działa jako monitor. Szczerze - jest za duży. w
    > sensie, trzeba by usiąść dalej, ale biurko, klawiatura, mysz - nie
    > pozwalają. ekranu mogę dotknąć ręką. muszę wykombinować inny uchwyt,
    > dostanę 20cm wiecej. Co z tego ze za duży? A no skupiając się na tym
    > oknie w którym teraz piszę, a jest wieksze od kartki a4, totalnie nie
    > zwracam uwagi, co sie dzieje w drugim rogu. poprostu zaplanuj sobie
    > odległości, zebyś samymi oczami ogarniał, bez kręcenia głową

    Potwierdzam.
    Duży monitor ma sens z dużą rozdzielczością, typu 4k.
    Bardzo dobrze sprawda się wtedy praca na wielu okienkach, np. w linuksach
    czy na maszynach wirtualnych.

    > telewizor nie załącza się i nie wyłącza wraz z kompem. ja to rozwiazałem

    Włącza się, o ile korzysta z HDMI CEC czy jak to tam się nazywa.
    Sprawdzone u mnie na wszystkich przypadkach, w tym na starym Samsungu
    monitorze z tunerem TV, który kupiłem już kilkanaście lat temu.
    Tak też ustawiałem u rodziny czy znajomych - przykładowo włączenie tunera
    SAT/TV włącza odbiornik TV.
    U mnie laptop też potrafi włączyć TV obecnością sygnału na HDMI.

    > tak, że zbudowałem z arduino i diody ir, rodzaj pilota który włącza tv
    > gdy załącza sie komputer i wyłącza tv gdy gaszę PCta.

    Na pewno podpinałeś HDMI-HDMI?
    Nie była to jakaś przelotka typu DVI-HDMI?

    > rozdzielczośc. 1080punktów w pionie to dramatycznie mało. stary monitor
    > miał więcej, chyba 1200 i też czasami brakowało. ale jak teraz mam mniej
    > - to strony www mam w chromie ustawione na 75-90%, co znowu skutkuje
    > zwężaniem ich, więc po bokach jest więcej pustego pola. 1080punktów to
    > fullHD... więc ja sugeruję 3K lub 4k.

    Potwierdzam.

    > Mam ekran 40 cali i do 24 cali nie wrócę. ale jeśli chodzi o jakość - to
    > monitor był o wiele lepszy, nawet pomimo tego że wzrok mam słaby. Dalej
    > nie mam funkcji - odchodze od kompa - telewizor po 15 minutach
    > przechodzi w stan czuwania. Albo wygaszacz, albo komp się "wyłącza" a na
    > telewizorze jest napis - brak sygnału - i tak czeka ileś tam minut -
    > dopiero się wyłącza. ale na tą zwłokę nie mam wpływu.
    > Gdybym miał teraz wybierać, wybrałbym chyba 32-37 cali i rozdzielczość
    > 3K- 4K, tyle ze nie wiem czy takie coś istnieje.

    Są małe monitory z takimi rodzielczościami.
    Ba, nawet jeden z moich laptopów (ThinkPad P70) ma matrycę 4k, ale trzeba
    pracować z lupą ;) gdyby się chciało mieć 4k 100%. A przynajmniej ja. To
    znaczy da się wszystko przeczytać, ale odległości kątowe czy tam gęstość
    jest tak duża, że czytanie jest męczące.
    Ale za to można spokojnie oglądać filmy 4k w natywnej rozdzielczości czy
    pracować nad grafiką.
    Normalnie dla Win7 i linuksów mam rozdzielczość 1920, a dla Win10 4k i
    bodajże 160%.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam