  • Data: 2022-04-02 00:04:05
    Temat: Re: migracja z ssd mbr na ssd gpt
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    in <news:6246ab42$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > Co to jest ,,ssd 256gb mbr" i ,,ssd 256gb gpt"? Dwa różne dyski SSD
    > o pojemności 256 GB?

    tak

    dwa identyczne dyski samsung 850 pro 256gb
    mam soft samsung migration tool

    > Bo w takim przypadku dodanie ,,"mbr/gpt" jest
    > mało istotne i tylko zaciemnia pytanie.

    dla mnie istotne bo nie wiem jak przejść z mbr na gpt
    samsung migration tool robi dokładnego klona mbr na mbr

    > Czy po prostu z jakichś powodów chcesz przerobić typ tablicy
    > partycji istniejącego dysku z MBR na GPT?

    byłoby super
    gdybym to umiał zrobić ;)
    ale nie tykam na razie dysku zródłowego bo jeszcze coś zepsuje

    > W każdym razie jeśli chcesz to robić ,,ręcznie", to bez wbudowanego
    > disk managera pewnie się nie obejdzie.
    >
    > Jeśli chodzi o przypadek pierwszy, to jak bym użył np.
    > https://hddguru.com/software/HDD-Raw-Copy-Tool/ do sklonowania
    > dysku źródłowego, a następnie przerobił typ tablicy partycji dysku
    > docelowego na GPT w disk managerze pod Win10.

    no ale jak?
    disk manager nie pozwala na przeróbkę mbr w gpt dla zapełnionych
    dysków. Trzeba usunąć wszystkie partycje i dopiero.

    > Pewnie można znaleźć
    > też komercyjny soft, który zrobi to za jednym pociągnięciem -
    > chyba np. AOMEI Partition Assistant.

    Acronis chyba też?

    --
    Piter