  • 1. Data: 2023-09-13 00:09:51
    Temat: nagroda Nobla
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    należy się temu kto wpadł na pomysł żeby w szereg z naprawianym
    urządzeniem włączać żarówkę.

    tylko gdzie teraz kupić offline żarówkę 230v 60W?

    ;)

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 2. Data: 2023-09-13 00:42:39
    Temat: Re: nagroda Nobla
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.09.2023 o 00:09, PiteR pisze:
    > należy się temu kto wpadł na pomysł żeby w szereg z naprawianym
    > urządzeniem włączać żarówkę.
    >
    > tylko gdzie teraz kupić offline żarówkę 230v 60W?
    >
    > ;)

    W sklepie GS. W Polsce :) Bez problemu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-09-13 01:09:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:udqpi2$2m2p7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > W sklepie GS. W Polsce :) Bez problemu.

    nocoty?

    musiałem jechać do hurtowni-sławy największej na dzielni.

    https://ibb.co/3Bmc8Ff
    https://ibb.co/WKqm58c
    https://ibb.co/RzZKDL5

  • 4. Data: 2023-09-13 09:13:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 13 września 2023 o 00:10:19 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > należy się temu kto wpadł na pomysł żeby w szereg z naprawianym
    > urządzeniem włączać żarówkę.

    Hmm, apocotosięrobi?
    Tylko pi to, by nie zewrzeć zasilania?
    Czy coś jeszcze?
    A to zasilanie to tylko AC230V czy też np. DC12V?

    > tylko gdzie teraz kupić offline żarówkę 230v 60W?

    O, to one teraz są "wysokotemperaturowe",
    a nie "wstrząsoodporne"?

    Hmm, no tak to pewnie się nie dało, LEDówki
    też są "wstrząsoodporne".
    Ale halogenowe w stojącej lampie z ikei padły
    mi chyba 3 pod rząd jak Juliusz pełzał po mieszkaniu
    i potrącał tą lampę.
    Ona swoją drogą ciekawa, jedna blaszka, ta, co robi
    kontakt z gwintem, potrafi się łatwo odgiąć w taki sposób,
    że działa na gwint jak otwieracz do puszek.
    Kontakt jest, halogenowa czy LEDowa próżni tam nie ma,
    ale wkręcić można tylko raz.

  • 5. Data: 2023-09-13 11:51:09
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 13.09.2023 o 01:09, PiteR pisze:

    > nocoty?
    >
    > musiałem jechać do hurtowni-sławy największej na dzielni.

    W lokalnym spożywczaku (stokrotka) w stojaku z bateriami i żarówkami.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2023-09-13 13:35:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:8f5910dd-55d4-42c0-b07e-66526faefcb5n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Hmm, apocotosięrobi?
    > Tylko pi to, by nie zewrzeć zasilania?
    > Czy coś jeszcze?

    wskaznik poboru prądu
    jesli naprawiamy urządzenie i jest nadal czysta spinola 0.4 oma
    to całe napięcie 230v odłoży się na żarówce.

    Widać fajnie czy kondensatory sie ładują czy tylko sa wlutowane i nic
    nie robia bo staciły pojemność.

    > A to zasilanie to tylko AC230V czy też np. DC12V?

    > O, to one teraz są "wysokotemperaturowe",
    > a nie "wstrząsoodporne"?

    były fajne halogeny 230v 60W zamknietę jeszcze w drugiej dużej bańce

  • 7. Data: 2023-09-13 21:44:55
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.09.2023 o 13:35, PiteR pisze:

    > wskaznik poboru prądu
    > jesli naprawiamy urządzenie i jest nadal czysta spinola 0.4 oma
    > to całe napięcie 230v odłoży się na żarówce.

    Raczej prąd. Podobną "technikę" stosowało się kiedyś w naprawie końcówek
    mocy we wzmacniaczach (inne żarówy).

    Czasem jeszcze tego myku używam jako ogranicznika prądowego, kiedy nie
    mam bezpiecznika a grzebię coś małopradowego z akumulatorem. Jak mi się
    zwarcie zrobi to się żarówa zaświeci. Jak jest brak żarówy, to ładnie
    kable płoną.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-09-13 21:56:30
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Raczej prąd.

    Napięcie. Mówimy o połączeniu szeregowym, więc prąd będzie płynął taki sam
    przez żarówkę jak przez urządzenie. A dzięki napięciu odłożonemu głównie na
    żarówce, dostaniemy też moc wydzieloną głównie na niej, a nie na urządzeniu.
    Chronimy więc urządzenie przed pożarem a instalację elektryczną przed
    zwarciem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2023-09-13 21:57:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:udt3h8$2nc2n$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Raczej prąd. Podobną "technikę" stosowało się kiedyś w naprawie
    > końcówek mocy we wzmacniaczach (inne żarówy).

    dlaczego raczej prąd? i to i to.

    żarówkę to chyba wymyślili naprawiacze Jowiszy na tyrystorach?

  • 10. Data: 2023-09-13 22:00:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uds0ep$3b8$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
    user RadosławF pisze tak:

    > W lokalnym spożywczaku (stokrotka) w stojaku z bateriami i żarówkami.
    > :-)

    dobrze wiedzieć

    --
    Piter