  • 1. Data: 2023-09-12 23:46:24
    Temat: pracujecie na produkcji?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    może ktoś z Was pracuje na produkcji i się podzieli wrażeniami.

    Czy jak pani Krysi upadnie śrubokręt i wybije kondensator smd C21
    (odsprzęgający) to wyrzucacie płytkę za 4tys zł czy go wlutowujecie na
    miejsce/wlutowujecie nówkę nie śmiganą?

    Zakładamy, że pcb nie jest do rakiety kosmicznej ani najnowszego
    myśliwca nadwagi powietrznej.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 2. Data: 2023-09-13 12:17:25
    Temat: Re: pracujecie na produkcji?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 12 września 2023 o 23:46:52 UTC+2 PiteR napisał(a):
> [...]
    > miejsce/wlutowujecie nówkę nie śmiganą?
    >
    > Zakładamy, że pcb nie jest do rakiety kosmicznej ani najnowszego

    Jakbyś ty widział jak wyglądała nasz produkcja i porównałbyś to z fakturami
    to byś się już o nic nigdy nie musiał pytać (tak jak moi szeryfowie ;)
    Echh, gdyby nie ten cholerny przetarg to byśmy teraz mieli potąd
    albo nawet potąd.
    A tak pozostaje tylko zrobić kolekcję zabytków i prototypów i rozpocząć
    nowy rozdział w życiu.

  • 3. Data: 2023-09-13 12:24:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A, oczywiście zapomniałem o najważniejszym pytaniu: "co się panu urodziło?",
    a nie, wróć, czy pani Krysia jest młoda i ładna i czy miałaby problemy,
    gdyby ta płytka za 4k musiała iść do kosza ;>

    Tak mi się przypomniało z opowiadań kolegi, takie 18-latki z zakładów im. Róży
    Luksemburg
    na Woli, po pierwsze już miały zmarszczki od tej roboty, a po drugie te zmarszczki
    były
    wypełnione ołowiem.
    Ale jak ktoś potrzebował to bezpiecznie (tzn. poza ew. chorobą weneryczną),
    bo w ciążę to one zajść nie mogły...

    To tak a propos produkcji :(

  • 4. Data: 2023-09-13 12:53:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    > Tak mi się przypomniało z opowiadań kolegi, takie 18-latki z zakładów
    > im. Róży Luksemburg na Woli, po pierwsze już miały zmarszczki od tej
    > roboty, a po drugie te zmarszczki były wypełnione ołowiem.

    Rtęcią.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2023-09-13 12:55:28
    Od: M M <m...@g...com>

> [...]
    > Czy jak pani Krysi upadnie śrubokręt i wybije kondensator smd C21
    > (odsprzęgający) to wyrzucacie płytkę za 4tys zł czy go wlutowujecie na
    Zależy co konkretnie odsprzęga. Może to jeden z kilkuset połączonych równolegle na
    tym samym zasilaniu, rozrzuconych po całej płytce - i brak tylko tego jednego może
    być bez znaczenia.

  • 6. Data: 2023-09-13 13:33:56
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 12 September 2023 at 23:46:52 UTC+2, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > --
    > Piter
    >
    > poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość

    Mimiec niczego nie naprawia bo to niezgodne ze standardami zapewnienia jakości
    ISO9000

  • 7. Data: 2023-09-13 13:38:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:8acd2d09-8f0a-40fb-b1ca-76bc37dbea02n@googlegr
    oups.com>
    user M M pisze tak:

    > Zależy co konkretnie odsprzęga. Może to jeden z kilkuset
    > połączonych równolegle na tym samym zasilaniu, rozrzuconych po
    > całej płytce - i brak tylko tego jednego może być bez znaczenia.

    Tak ale nie myśl jak elektronik. Myśl jak manager.

    Zdjęcie orginału does not match z bieżącą pcb.

    Kastomer może się dopatrzyc lutowania tzn rework.

  • 8. Data: 2023-09-13 13:40:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:c6495583-0077-4d35-b35e-a14080d376dbn@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > A, oczywiście zapomniałem o najważniejszym pytaniu: "co się panu
    > urodziło?", a nie, wróć, czy pani Krysia jest młoda i ładna

    tak, hinduska księzniczka-bogini

    > i czy miałaby problemy, gdyby ta płytka za 4k musiała iść do kosza ;>

    nie mogę powiedzieć
    to ja zapytałem pierwszy ;)

  • 9. Data: 2023-09-13 14:13:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 13 września 2023 o 13:38:47 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:8acd2d09-8f0a-40fb...@googlegroups.com>

    > Tak ale nie myśl jak elektronik. Myśl jak manager.
    >
    > Zdjęcie orginału does not match z bieżącą pcb.

    No jak dziura to nic dziwnego, ale była mowa o lutowaniu.

    > Kastomer może się dopatrzyc lutowania tzn rework.

    Taki bystry?
    A ten kondensator to jaki, 0402 czy jednak taki human-rated?
    No chyba że chodzi o to, że ręcznie zrobisz ładniej niż maszyna, no to trzeba
    pobrzydzić ;>

  • 10. Data: 2023-09-13 14:13:54
    Od: M M <m...@g...com>

    środa, 13 września 2023 o 13:38:47 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > Zdjęcie orginału does not match z bieżącą pcb.
    >
    > Kastomer może się dopatrzyc lutowania tzn rework.
    To PCB ma działać, czy wyglądać? Równie dobrze ktoś może mieć elektryzujące się
    ubranie lub kota :) i się na płytce wyładować, śladów widocznych po ESD nie ma a coś
    tam się w strukturze uszkodziło.