  • 61. Data: 2024-05-11 09:51:39
    Temat: Re: [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    > W dniu 10.05.2024 o 12:05, Adam pisze:
    >>   Metex 3860D
    >
    > Mój to Metex M-3610 i chyba z 1990.
    > 6 milionów zł? :)
    > Też do dziś w użyciu.

    Też go mam, do dziś sprawny. Miałem też 3860, do pasji doprowadzał mnie
    jego tester ciągłości.

    P.P.

  • 62. Data: 2024-05-11 10:49:22
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.05.2024 o 14:10, J.F pisze:

    > Co by nie mówić:
    > -dokładność DC ... zazwyczaj dobra, ale gwarancji nie ma.

    No to tyle, ile samoróba, którą zrobiłem ambicjonalnie dawno temu i
    którą nadal użytkuję.

    > -napięcia AC ... po macoszemu, akurat w gniazdku to raczej zmierzy
    > w miapre przyzwoicie,
    > -prądów zmiennych ... to one chyba nie mają
    >
    > -kabelki ... bardzo oszczędnosciowe, co się może przy 10A objawić.

    Do elektroniki to ma być, czytałeś?

    Kiedyś tam myślałem o kupieniu miernika za 200, ale ostatecznie nie
    znalazłem uzasadnienia. A znalazłem np na znacznie droższy oscyloskop.
    Jak ktoś nie ma nic to oczywiście nie musi wybierać najgorszego, ale 200
    ... to był top tego, co po wielu latach uznawałem za śladowo
    uzasadnione. Miał mieć automatyczne przełączanie zakresu.

  • 63. Data: 2024-05-11 11:41:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v1n82c$13e$4$Gatto@news.chmurka.net>
    user Paweł Pawłowicz pisze tak:

    > Też go mam, do dziś sprawny. Miałem też 3860, do pasji doprowadzał
    > mnie jego tester ciągłości.

    Szare Metexy to były ulepy.
    Bardzo awaryjne.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 64. Data: 2024-05-12 01:16:39
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 11.05.2024 09:23, titanus wrote:
    [...]
    > eee tam.
    >
    > Niech ktoś spróbuje pomierzyć napięcie na końcówkach w piezo zapalarce
    > do kuchni gazowej ...i poda wynik z takiego pomiaru multimetrem :d
    >
    > Przypominam, że żeby zmierzyć poprawnie takie napięcia trzeba wykonać
    > kilka pomiarów i wynik uśrednić :D

    Klasyczny multimetr cyfrowy z podwójnym całkowaniem za wolny jest. To
    trzeba zmierzyć oscyloskopem. :-)

  • 65. Data: 2024-05-12 11:55:57
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 12.05.2024 o 01:16, JDX pisze:
    > On 11.05.2024 09:23, titanus wrote:
    > [...]
    >
    > Klasyczny multimetr cyfrowy z podwójnym całkowaniem za wolny jest. To
    > trzeba zmierzyć oscyloskopem. :-)

    ...ale z sondą BEZ przekładniową :D

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 66. Data: 2024-05-12 16:36:31
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    On 2024-05-11 10:49, io wrote:

> [...]
    > ... to był top tego, co po wielu latach uznawałem za śladowo
    > uzasadnione. Miał mieć automatyczne przełączanie zakresu.

    Zwracam uwagę, że automatyczne przełączanie zakresu
    powoduje "śmieczne" efekty przy sprawdzaniu
    potencjometrów.
    No i to nie dla tych co mają kompletnie zerowe pojęcie o tym gdzie i co
    mierzą, bo nadal się nie nauczą ;-)

    Włodek

  • 67. Data: 2024-05-12 16:37:19
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    On 2024-05-12 16:36, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

> [...]
    > potencjometrów.
    > No i to nie dla tych co mają kompletnie zerowe pojęcie o tym gdzie i co

    "śmieszne"miało być

  • 68. Data: 2024-05-12 21:50:22
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Przypomniałeś mi, jak za taką poradę admini paru forów zablokowali mnie "post nie na
    temat wątku" ;-))

    -----

  • 69. Data: 2024-05-13 16:08:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-05-10 o 19:05, Wiesiaczek pisze:

    > Drony wtedy nazywały się modelami latającymi (pływającymi, kołowymi).
    > I też się budowało, również ze sterowaniem radiem.

    Mi chodziło o to, że teraz możesz zrobić model latający utrzymujący się
    w jednej pozycji (dlatego użyłem słowa dron). A stąd już jeden krok do
    wyposażenia go w aparat lub kamerę. Z transmisją obrazu on-line (bez
    wnikania w to jak lecą poszczególne bity) też obecnie jest znacznie
    prościej niż wtedy by było.
    W podstawówce (czyli końcówka lat 60-tych) moim marzeniem było mieć
    zdalnie sterowany model latający z kamerą i pulpit z ekranem pokazującym
    mi widok z kabiny pilota.

    > Wątpię, czy obecnie jest wielu chętnych do wycinania ze sklejki żeber
    > skrzydła samolotu. Robiło się to piłką włosową :)

    Piłą włosową wycinałem płytki PCB z jedynej płyty A4 jednostronnie
    laminowanej miedzią jaką miałem (włosową, aby jak najmniej się
    zmarnowało drogocennego materiały jakim była ta płyta).
    P.G.

  • 70. Data: 2024-05-13 18:28:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.05.2024 o 21:50, ąćęłńóśźż pisze:
    > Przypomniałeś mi, jak za taką poradę admini paru forów zablokowali mnie
    > "post nie na temat wątku" ;-))
    A nie za pisanie nad cytatem?
    Poza tym fora to zło, zawsze jesteś uzależniony od humoru lub jego braku
    u admina,
    a cięcie linków to ważny element aby nie robić śmietnika.

    --
    Janusz