  • 41. Data: 2024-03-13 13:29:18
    Temat: Re: news.icm.edu.pl
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezar napisał:

    > Choćby dlatego że adres IP w połączeniu z innymi danymi (a czasami bez
    > nich) podpada pod dane osobowe wg RODO czy też PII wg GDPR.

    No to zamknąć Usenet.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2024-03-13 13:30:26
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Cezar <c...@t...pl.invalid> napisał(a):
    > Choćby dlatego że adres IP w połączeniu z innymi danymi (a czasami bez
    > nich) podpada pod dane osobowe wg RODO czy też PII wg GDPR.
    > c.

    Sam z siebie nie jest daną osobową, podobnie jak np. tablica rejestracyjna.
    A co by było gdyby go z czymś połączyć to już jest gdybanie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 43. Data: 2024-03-13 13:33:27
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 13/03/2024 12:29, Jarosław Sokołowski wrote:

    > No to zamknąć Usenet.

    Usenet sam się zamyka ale akurat nie propagowanie IP nie ma na to
    żadnego wypływu.

    c.

  • 44. Data: 2024-03-13 14:20:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezar napisał:

    > Usenet sam się zamyka ale akurat nie propagowanie IP nie ma na to
    > żadnego wypływu.

    Dlatego zapytałem: po co?

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2024-03-13 14:43:58
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-03-13 o 13:21, Cezar pisze:

    > Choćby dlatego że adres IP w połączeniu z innymi danymi (a czasami bez
    > nich) podpada pod dane osobowe wg RODO czy też PII wg GDPR.

    Aż zerknąłem i faktycznie:)

    Adres IP został zakwalifikowany jako dane osobowe w wyroku Trybunału
    Sprawiedliwości UE z 24.11.2011 r., C-70/10 w sporze z dostawcą Internetu.

    Ale gógiel wyłączył na grupach podgląd "źródła wiadomości" z IP
    niedawno, jakieś 2 lata temu, więc IP jako dane osobowe nie są jakieś
    bardzo ważne.

    I pyk, każda większa firma musi mieć inspektora od danych osobowych:)

  • 46. Data: 2024-03-13 15:31:51
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 13/03/2024 12:30, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Sam z siebie nie jest daną osobową, podobnie jak np. tablica
    > rejestracyjna. A co by było gdyby go z czymś połączyć to już jest gdybanie.

    Napisał Grzegorz Niemirowski z 94.172.61.19

  • 47. Data: 2024-03-13 15:35:36
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Cezar <c...@t...pl.invalid> napisał(a):
    > Napisał Grzegorz Niemirowski z 94.172.61.19

    I co z tego? Znam swoje IP.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 48. Data: 2024-03-13 15:56:58
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-03-13 o 15:31, Cezar pisze:

    > Napisał Grzegorz Niemirowski z 94.172.61.19

    A moje IP?
    Klepię z wajśawki.

  • 49. Data: 2024-03-13 15:57:37
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 13/03/2024 14:35, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > I co z tego? Znam swoje IP.

    Wiem że znasz. Czy w tym przypadku twój IP jest PII?

    Idąc dalej... czy chmurka przetwarza Twoje dane osobowe? :-)

    c.

  • 50. Data: 2024-03-13 16:32:26
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Cezar <c...@t...pl.invalid> napisał(a):
    > Wiem że znasz. Czy w tym przypadku twój IP jest PII?

    W wypadku umieszczenia go w treści posta?

    > Idąc dalej... czy chmurka przetwarza Twoje dane osobowe? :-)

    Chmurka przede wszystkim przetwarza adresy e-mail podawane przy rejestracji.
    IP moim zdaniem nie ma większego znaczenia. Co z tym IP zrobisz? Wpiszesz w
    Google? Wiem, jakie były orzeczenia sądów, ale nadal uważam to za naciągane.
    IP się zmienia, za jednym IP może być wiele osób. Powiązanie z osobą jest
    dosyć luźne. Internet bazuje na IP i każde urządzenie do niego podłączone te
    adresy przetwarza. NNTP-Posting-Host jest z nami od kilkudziesięciu lat.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/