  • Data: 2021-02-27 09:48:58
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27-02-2021 o 07:58, Marcin N pisze:

    > Proszę, jaka nagła zmiana koncepcji. Doszedł kolejny czynnik: mniejsza
    > prędkość.

    To chyba oczywiste?
    Nigdy nie musiał dochodzić, bo zawsze był.
    Tylko trzeba mieć odrobinę mózgu pod kopułą, żeby rozumieć co się czyta.
    I nie zakładać że czegoś nie ma, tylko dlatego że ktoś nie wymienia w
    każdym poście WSZYSTKICH czynników, które mają wpływ na zasięg.

    > I tylko ten czynnik powoduje, że zasięg jest większy. Częste
    > hamowanie zasięgu nie wydłuży ani o metr.

    Wydłuży, w stosunku do TAKIEJ SAMEJ jazdy, ale bez odzysku.

    > Elektryk przy hamowaniu odzyskuje CZĘŚĆ energii, którą wcześniej włożył
    > do uzyskania prędkości, ale tylko część!

    Dokładnie tak.
    O ile nie mamy sytuacji jazdy pod górę, lub z góry, o której tutaj mówimy.
    W tym drugim przypadku można odzyskać więcej niż się włożyło.

    > De facto jest więc stratny, ale
    > nie aż tak bardzo jak samochód spalinowy, który nie odzyskuje nic a cała
    > energia idzie w ogrzanie tarcz i klocków.

    Czyli widzisz, jak trochę pomyślisz, to sam dochodzisz do odpowiednich
    wniosków i nie trzeba Ci wykładać jak krowie na rowie oczywistych
    oczywistości.

    Myślałem, że dla ludzi, którzy wchodzą na tą grupę, jest to jasne na
    samym wejściu - ale jak widać, dla niektórych tak nie jest.