eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyo kropelce ... hybryda › Re: o kropelce ... hybryda
  • Data: 2021-03-02 11:43:49
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s1b6me$h82$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 26-02-2021 o 16:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    >>>>>> No ale w trasie nie trzeba odzyskiwac, wiec powinno byc jeszcze
    >>>>>> wiecej
    >>>>> Co Ty bredzisz?
    >>>>> Odzysk oznacza doładowanie baterii.
    >>>>> Bez odzysku nie przejedziesz 60, tylko np. 40.
    >>>>> Po płaskim.
    >>
    >>>> Chodzi o to, ze jazda troche mocy wymaga.
    >
    >>> O czym Ty gadasz?
    >>> Po mieście odzysk masz, więc zasięg większy, niż bez odzysku czyli
    >>> na płaskim na trasie.
    >
    >> O czym Ty gadasz ? :-P
    >> Odzysk masz, jak jest co odzyskiwac.

    >No właśnie.
    >Po mieście jest, więc wtedy masz 60 km zasięgu na prądzie.
    >Jak miasta nie ma, nie jedziesz po drodze wojewódzkiej, gdzie co
    >chwilę hamujesz, to nie ma odzysku, więc zasięg masz 40 km.

    Ech Ty ... odzyskac mozesz to, co przed chwila wsadziles. Czyli nie ma
    zysku, co najwyzej sa mniejsze straty.

    Chyba, ze sie zjezdza z gor.

    >> A na trasie ... nie hamuje, bo i po co :-)
    >> Energia nie trafia wiec do baterii, wiec nie pomaga pokonac
    >> dystansu :-)

    >No właśnie.
    >I od tych 40 km odejmuj zwiększone zużycie pod górkę.

    Moze troche podsumujmy:
    -elektryczny samochod po miescie przejedzie mniej niz po plaskiej
    poziomiej trasie z rowna predkoscia ... 50km/h,
    bo jednak aby odzyskac, trzeba najpierw wlozyc, a caly proces ma
    niezbyt duza sprawnosc.

    -czy przejedzie wiecej niz po plaskiej poziomej trasie z predkoscia
    90km/h ... no, dobre pytanie, masz elektryka - zmierz ...

    - im szybciej, tym zasieg bedzie spadal, ale na ile to istotne ponizej
    90km/h ... opory powietrza jeszcze nie sa duze, a opory toczenia tak,
    bo ciezkie auto.

    -kazde odzyskiwanie skroci zasieg, bo jednak sprawnosc mala. Czy to
    bedzie hamowanie w trasie, czy jazda po pagorkach.
    Ale jesli jest ogolnie z gorki, jak z Zakopanego do Krakowa - jest
    dodatkowa energia ...

    >> Ale ja o czym innym chcialem - jazda po plaskiej drodze z
    >> predkoscia np 100km/h wymaga troche mocy, z 10kW.
    >> Jesli ewentualny odzysk nie dostarczy wiecej mocy, to nie ma co
    >> doladowywac.

    >I dlatego maksymalnego zasięgu nie zrobisz.

    Ale o predkosc ci chodzi, czy o zysk z odzykiwania ?

    Bo zysku nie ma, a ja o tym chcialem, ze jak spadek z pagorka jest
    niezbyt duzy, to nie ma co odzyskiwac, bo mocy z tytulu spadku nie
    starczy nawet na pokonanie oporow.
    No chyba, ze by tak zwolnic ... to ile sie mam wlec ?

    >>> Każde zdjęcie nogi z pedału gazu, w hybrydzie WYŁĄCZA w ogóle
    >>> silnik spalinowy.
    >> mam watpliwosci czy takie "kazde". Kazde sie nie oplaca :-)
    >Ale tak to działa.

    Troche watpie.

    >>> I nawet na płaskim rozpoczyna się hamowanie silnikiem elektrycznym
    >>> i odzysk.
    >
    >> Naprawde nie rozumiesz o czym mowa ?
    >
    >> Jest lagodny zjazd w dol.
    >> Spaliniaka puszczam na luz i on sobie jedzie te 100km/h, ktore mi
    >> akurat odpowiada.
    >> Czyli energia ze zmiany wysokosci akurat starcza na pokonanie
    >> oporow powietrza i opon.
    >
    >> Jade elektrycznym, tez 100km/h ... co niby ma sie odzyskac?

    >Będzie hamował silnikiem, o ile tego nie wyłączysz.

    Nie ma co hamowac, bo mi 100km/h pasuje ... no ale moze tak
    ustawiony, ze bedzie sie staral, i lagodnie zwolni do 80, 60, 50, 40
    ... jest jakas granica ?

    >> Brak napedzania, to po chwili odzyskiwania stane i jaki z tego zysk
    >> ?

    >Żaden.
    >Ale i tak większy niż przy spaliniaku.

    Wiekszy niz przy spaliniaku, ale my przerwe na obiad robimy, czy do
    celu chcemy dojechac?

    Mam predkosc 100km/h, spadek akurat na tyle starcza ... no to moze nie
    puszcze gazu calkowicie, zeby nie hamowal, tylko utrzymam te 100km/h,
    i nie bedzie zadnego ladowania baterii ... za to nie bedzie tez
    wzmozonego wydatku przy rozpedzaniu za chwile.

    >Taka hybrydowa skodzina jest w stanie przez 47% jechać bez włączonego
    >silnika spalinowego.
    >Pewnie na tym ten zysk. ;-)

    Zawsze to jakis zysk, jesli silnik nie kreci sie niepotrzebnie na
    postoju.

    Tu jak widac nawet wiecej przejechala, ale to skutek wczesniej
    naladowanej baterii i sporego spadku wysokosci.

    >>> Zresztą Zakopane to nie Karpacz, więc przestań bredzić.
    >>> Górki się kończą pod Krakowem.
    >
    >> Czesciej bede w Karpaczu niz w Zakopanem :-)

    >A co ma piernik do wiatraka?
    >Dyskutujemy ile spali hybryda z Krakowa do Zakopanego, oraz jak
    >daleko NA TEJ TRASIE, dojedziesz na prądzie.
    >A Ty wyskakujesz z Karpaczami....

    Samochod na jedna trase? Nie mieszkam w Krakowie, wiec dziekuje :-)

    Tzn nie - nie dziekuje, to moze byc bardzo fajny samochod, tylko jak
    sobie podladuje u gazdy w Karpaczu z gniazdka do pelna, to zysku nie
    bedzie :-)

    Chyba, ze zostana same drogie ladowarki, to sobie naladuje do 80%, a
    reszta na poczatku trasy sama sie uzupelni :-)

    Ewentualnie pojdzie w grzanie lub chlodzenie ... i to ma duzy sens,
    zimą i latem :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: