    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: obciazalnosc pradowa cat5e
    Date: Sun, 15 Nov 2020 09:58:47 GMT

    On 2020-11-15, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

    > a mogę Twoje pytanie przerobić z języka informatyka, na język
    > elektryków? Myślę że nie będziesz miał nic przeciwko:
    > Czy mogę drutami o przekroju takim a takim, i długości takiej a takiej,
    > przy napięciu 12 v przesłać 12 wat mocy?
    > Odpowiedź: możesz, ale korzystając z zasobów internetu, sprawdź jaki
    > będziesz miał spadek napięcia.
    > Z praktyki. lata temu sprawdzałem ile kosztuje sprzęt PoE, i wyszło mi
    > że cena samych adapterów, jest taka jak cena dodatkowego kabla. mam 9
    > kamer, z czego 8 leci z tego samego zasilacza co rejestrator. jako kabla
> [...]

    To jest dłuższa historia, ale sprowadza się do tego, że nie mam
    jak puścić drugiego kabla. Póki miałem analogowe cctv to szło
    jak u Ciebie - zasilanie szło zdublowanymi kablami - 2x 5e było
    na zasilanie + AV dla paru kamer. Potem nastąpiła modernizacja
    do tcp/ip ale też doszedł dodatkowy kabel. Mówisz, że to
    bardziej spadek napięcia niż jakieś grzanie? Chodzi mi to w tej
    chwili wszystko jakby ok. Napięć nie mierzyłem.

    --
    Marcin