  • 1. Data: 2016-08-31 08:10:05
    Temat: odszyfrowywanie 5 paskowych oznaczeń rezystorów
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Kupiłem kiedyś taki zestaw:

    http://www.ebay.com/itm/600pcs-1-Metal-Film-Resistor
    -Bag-1-4w-Resistance-30-kinds-Each-20pcs-/2309417766
    49?_trksid=p2141725.m3641.l6368

    i mam straszne problemy z odczytywaniem wartości. To ma 5 pasków po
    których za cholerę nie da się stwierdzić w którym kierunku należy je
    czytać. Początkowo wydawało mi się, że ten początkowy jest nieznacznie
    bliżej końca ale to chyba zależy jak im wyszło.

    Czy jest to jakiś patent ? Sprawdzanie każdego miernikiem jest chore.

  • 2. Data: 2016-08-31 08:34:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bliżej końca ale to chyba zależy jak im wyszło.
    >
    > Czy jest to jakiś patent ? Sprawdzanie każdego miernikiem jest chore.

    Bez przesady - tylko 30 typów - tylko 30 pomiarów. Dasz radę.
    Jak to są 1% to pewnie ostatni pasek oznacza jakoś 1% i u wszystkich
    powinien być raki sam, ale tego nie jestem pewien, bo może sam fakt 5 pasków
    już to znaczy. Poza tym przypuszczam, że w większości przypadków czytanie w
    złą stronę da jakieś bezsensowne wartości.
    P.G.

  • 3. Data: 2016-08-31 08:46:55
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-08-31 o 08:34, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    -Bag-1-4w-Resistance-30-kinds-Each-20pcs-/2309417766
    49?_trksid=p2141725.m3641.l6368

    > Bez przesady - tylko 30 typów - tylko 30 pomiarów. Dasz radę.

    Taak, tylko mi na etapie uruchamiania układu bardzo pomaga błyskawiczne
    orientowanie się w wartościach elementów na płytce. Patrze na to
    i widzę jakieś chińskie znaczki. W pudełku to ja mam te wartości
    opisane.

    Poza tym teraz mam 30 typów ale trochę mi brakuje i przymierzam się
    do zestawu 100 typów.

    > Jak to są 1% to pewnie ostatni pasek oznacza jakoś 1% i u wszystkich
    > powinien być raki sam,

    Nawet jeśli jest to ten sam kolor pojawia się także w innych miejscach.
    Ciężko na pierwszy rzut oka określić czy to tolerancja czy może
    "drugi koniec"

    ale tego nie jestem pewien, bo może sam fakt 5
    > pasków już to znaczy. Poza tym przypuszczam, że w większości przypadków
    > czytanie w złą stronę da jakieś bezsensowne wartości.

    Ale to trzeba najpierw rozszyfrować całe 5 pasków (co trwa niestety
    dłużej niż 3 paski) żeby stwierdzi czy wartość ma sens. A dodatkowo
    wartości, które raz mają sens a raz nie mają, czyta się gorzej. Przy
    3 paskach rzucasz okiem i wiesz, a tu...

  • 4. Data: 2016-08-31 09:24:46
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-31 o 08:46, ww pisze:

> [...]
    > wartości, które raz mają sens a raz nie mają, czyta się gorzej. Przy
    > 3 paskach rzucasz okiem i wiesz, a tu...

    a tu dopiero trzeba się nauczyć rzucania okiem i wiedzenia :)

    a.

  • 5. Data: 2016-08-31 10:51:17
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

> [...]
    > wartości, które raz mają sens a raz nie mają, czyta się gorzej. Przy
    > 3 paskach rzucasz okiem i wiesz, a tu...

    Przejdź na SMD
    103, 102, 105, 100,101 itp...

    ---
    Avast.

  • 6. Data: 2016-08-31 11:07:14
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 31.08.2016 um 10:51 schrieb k...@w...pl:

    > Przejdź na SMD
    > 103, 102, 105, 100,101 itp...
    Na tych, które używam nie ma wogóle napisów

    Waldemar

  • 7. Data: 2016-08-31 11:21:08
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-08-31 o 11:07, Waldemar pisze:

    > Na tych, które używam nie ma wogóle napisów

    To też, a z większymi też bywa różnie: czy to jest 102 czy 201?

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2016-08-31 11:27:39
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-08-31 o 10:51, k...@w...pl pisze:

    > Przejdź na SMD
    > 103, 102, 105, 100,101 itp...

    Przejść na SMD ze względu na paski ? No niby można. Zwykle jednak
    mieszam technologie zależnie od tego jak mi pasuje na projektowanej
    płytce.

  • 9. Data: 2016-08-31 12:53:52
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2016-08-31 o 08:46, ww pisze:
    > Nawet jeśli jest to ten sam kolor pojawia się także w innych miejscach.
    > Ciężko na pierwszy rzut oka określić czy to tolerancja czy może
    > "drugi koniec"

    Musisz zapamiętać oznaczenia siedmiu: 10, 100, 150, 1k, 10k, 100k, 1M.
    Z rozróżnieniem pozostałych już nie będziesz miał kłopotu.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 10. Data: 2016-08-31 14:29:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przejdź na SMD
    > 103, 102, 105, 100,101 itp...

    Byłoby za proste.
    W projekcie 1k5 0603 a na płytce fabryka zmontowała rezystor na którym widzę
    188.
    P.G.