  • Data: 2023-04-25 19:13:04
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > Dla niezawodności. Lepiej tak, niż mieć jeden centralny serwer, którego
    > awaria spowoduje wyłączenie Usenetu.

    Niezawodność czego. Czytnik użytkownika przyłącza się do konkretnego
    serwera, który działa albo nie działa. Jeśli serwer nie działa to
    czytnik nie może po prostu przyłączyć się do innego serwera bo jest tam
    inna numeracja artykułów itp itd. Z tego też powodu serwera, który upadł
    nie uda się odtworzyć z sąsiednich bez kopii zapasowej. To kopiowanie
    było po to, o czym już tutaj napisałem, by artykuły znalazły się blisko
    użytkownika a jednocześnie rozwiązywało kwestię ich szukania. Ale żeby
    to miało sens, ktoś te artykuły musi chcieć czytać. Jak ja czytam np 3
    grupy i 1/10 artykułów na tych grupach to sprowadzenie całej hierarchii
    pl nie ma sensu.

    > Dla tych, którzy jeszcze tu zostali.

    Ludzie mają się za zbawców :-)

    > Dla potężnego archiwum treści.

    Kto używa grup jako archiwum?! Masz rozszerzenie SEARCH
    zaimplementowane? :-)

    > Także
    > dla utrzymania jak najdłużej tradycyjnej usługi ze względu na jej zalety
    > (i w drugiej kolejności na sentyment).

    Myślę, że robisz to ze względu na wady innych.

    > Ja bywałem w różnych miejscach w sieci, gdzie można dyskutować, ale
    > nigdzie nie znalazłem usługi, która byłaby dla mnie tak wygodna jak
    > Usenet.

    No tak, ale ludzi tam znalazłeś. Chyba jakiś powód mają.

    > Co dokładnie proponujesz?

    Ostatnio to mi się nie chce. Ktoś musiałby to zrealizować a nie widać
    takiego na horyzoncie. Wyobrażam sobie np, że spokojnie można by wpuścić
    te artykuły do zupełnie innego

    > Ten problem zawsze dotykał tylko pewnej garstki osób, które nie potrafiły
    > prawidłowo skonfigurować czytnika, a odkąd upowszechniło się UTF-8, myślę
    > że problem różnych kodowań można uznać za zupełnie niebyły.

    Niby jak UTF-8 miałby rozwiązać problem kodowań stronicowanych jak
    zasady mówią o używaniu tutaj właśnie przede wszystkim stronicowanych? I
    jak UTF-8 miałby rozwiązać kwestię kodowania czegoś innego niż teksty?

    > Ja oczywiście jestem lata do tyłu, nadal używam ISO-8859-2,

    Bezsensowne kodowanie kompletnie nie nadające się dla języka polskiego :-)

    > ale z różnych
    > względów nie byłoby to u mnie proste do przeskoczenia (mogę oczywiście
    > wysyłać w UTF-8, ale konsolę nadal mam w ISO, więc nic mi to nie zmieni).

    Nie, nie możesz wysyłać w UTF-8.

    > W Internecie zmieniło się bardzo dużo, a jednak nadal jest miejsce dla
    > Usenetu...

    ... i dla polecenia talk :-)