    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Date: Thu, 27 Apr 2023 23:32:35 -0000 (UTC)
    <3...@h...invalid>
    <s...@f...debian.org.pl>
    <u2166d$tj2$1$pk@news.chmurka.net>
    <6444f492$0$2962$65785112@news.neostrada.pl>
    <u239qq$1krpl$11@news.icm.edu.pl>
    <6445635f$0$2966$65785112@news.neostrada.pl>
    <u23rpa$1m0hq$5@news.icm.edu.pl>
    <64479f3b$0$2965$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@h...invalid>
    <64491932$0$19609$65785112@news.neostrada.pl>

    Trybun <L...@j...cb> wrote:

    > Rozumiem że admin może mieć jakieś problemy z anonimowością i chce ich
    > unikać.

    To nawet nie są problemy z anonimowością. Wystarczy mi pseudonimowość :)
    Zakładasz konto użytkownika o jakimś wymyślonym loginie, nie musisz
    podawać prawdziwego nazwiska (nawet nie ma pytania o nazwisko), a co sobie
    wpiszesz we From, to już zupełnie twoja sprawa (serwer wymusza tylko
    poprawność From pod względem RFC Usenetu, ale może tam być cokolwiek).

    Jakimś problemem może być jedynie podszywanie się pod kogoś, ale takiej
    sytuacji jeszcze nie miałem.

    Jeśli bardzo nie chcesz, żeby twoje różne internetowe tożsamości były ze
    sobą wiązane, to możesz założyć dwa konta użytkownika, albo i więcej. Też
    nie mam z tym problemu.

    > Zastanawia mnie tylko ta rejestracja, w Usenecie udzielam się od
    > jakichś 20 lat, korzystałem z kilku, o ile nie kilkunastu różnych
    > serwerów jak dotychczas na żadnym nie musiałem się rejestrować.

    Na pewno news.onet.pl i news.interia.pl wymagały rejestracji (trzeba było
    mieć konto pocztowe w danej usłudze, żeby mieć dostęp do serwera news).
    Nie jestem pewien, czy news.gazeta.pl też nie wymagał.

    > Nick, login i adres serwera newsów w kliencie (np Thunderbird) to była
    > cała procedura.

    Mam wrażenie że mylisz From i nazwę użytkownika.

    Żeby móc pisać, musisz mieć założone konto użytkownika na serwerze. To nie
    jest powiązane z nickiem, pod jakim występujesz na newsach (chociaż jest
    zapisywane w nagłówkach).

    > Korzystają z usługi, a więc klienci..?

    Użytkownicy :)

    --
    Spotkali się Inteligent z AWF-u i Fizyczny z politechniki. Mieli w ramach
    wspolzawodnictwa przejsc przez mur (na wprost). Fizyczny z politechniki