  • Data: 2023-04-28 01:57:22
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Niezawodność czego.

    Dostępu do grup.

    > Czytnik użytkownika przyłącza się do konkretnego serwera, który działa
    > albo nie działa. Jeśli serwer nie działa to czytnik nie może po prostu
    > przyłączyć się do innego serwera bo jest tam inna numeracja artykułów
    > itp itd.

    No bezpośrednio nie może (chyba że ma wspomagacz, typu Hamster lub
    leafnode). Ale może założyć nowy profil serwera i dalej mieć dostęp do
    grup.

    > Z tego też powodu serwera, który upadł nie uda się odtworzyć z
    > sąsiednich bez kopii zapasowej. To kopiowanie było po to, o czym już
    > tutaj napisałem, by artykuły znalazły się blisko użytkownika a
    > jednocześnie rozwiązywało kwestię ich szukania. Ale żeby to miało sens,
    > ktoś te artykuły musi chcieć czytać.

    Ktoś jeszcze chce :)

    > Jak ja czytam np 3 grupy i 1/10 artykułów na tych grupach to
    > sprowadzenie całej hierarchii pl nie ma sensu.

    Czy ma, czy nie ma... na dzisiejsze standardy zasobów to nie żre
    praktycznie wcale.

    > Ludzie mają się za zbawców :-)

    Ja bym bardzo chciał, żeby było więcej serwerów. Serio.

    > Kto używa grup jako archiwum?! Masz rozszerzenie SEARCH
    > zaimplementowane? :-)

    Nie mam, choć myślałem nad tym. Ale dopóki jest Google, to nie trzeba.

    > Myślę, że robisz to ze względu na wady innych.

    Na pewno mam duży sentyment do Usenetu.

    > No tak, ale ludzi tam znalazłeś. Chyba jakiś powód mają.

    Jasne, że mają. Usenet nie jest bez wad. Tylko że każde miejsce
    przyciągnie inny typ człowieka. Jedna osoba będzie drążyła i dostosuje
    sobie miejsce do dyskusji do swoich potrzeb (skonfiguruje odpowiednio
    czytnik, powybiera grupy, itd.), a druga chce po prostu kliknąć, mieć
    i nie myśleć przy tym za wiele.

    > Ostatnio to mi się nie chce. Ktoś musiałby to zrealizować a nie widać
    > takiego na horyzoncie. Wyobrażam sobie np, że spokojnie można by wpuścić
    > te artykuły do zupełnie innego

    Chyba ucięło...

    > Niby jak UTF-8 miałby rozwiązać problem kodowań stronicowanych jak
    > zasady mówią o używaniu tutaj właśnie przede wszystkim stronicowanych?

    Mówiły.

    > I jak UTF-8 miałby rozwiązać kwestię kodowania czegoś innego niż teksty?

    Brak załączników to jeden z problemów Usenetu. Tzn. technicznie się da,
    ale nie jest to mile widziane, a i czytniki czasem kiepsko to wyświetlają,
    np. mój (bardzo wygodny) czytnik (tin) jest tekstowy, więc nie pokaże mi
    obrazka w treści. Mogę sobie najwyżej ten obrazek zapisać i obejrzeć innym
    programem.

    > Bezsensowne kodowanie kompletnie nie nadające się dla języka polskiego :-)

    Przecież się nadaje.

    > Nie, nie możesz wysyłać w UTF-8.

    Mogę, Grzegorz już napisał dlaczego.

    > ... i dla polecenia talk :-)

    Jakby ktoś chciał ze mną rozmawiać na talku, to mogę, ale nie widzę
    przewagi talka nad ircem.

    --
    - Panie dyrektorze, czy moglbym otrzymac dzien urlopu, by pomoc
    tesciowej przy