  • 41. Data: 2023-04-20 13:00:31
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Osobę prywatną, wcale nie zbyt majętną, bez problemu stać na
    > utrzymanie serwera news. To nie wymaga ani wielkich nakładów, ani nie
    > jest zbyt skomplikowane i nie wymaga aż tak dużo czasu.

    Nakłady finansowe są pomijalnie małe, a u mnie rozkładają się też na inne
    usługi. Domena to kilkadziesiąt zł rocznie, ale mam tam wiele innych
    usług. Serwer to ok. 20 zł miesięcznie (około, bo płacę w USD, $4 + VAT) i
    też mam tam wiele innych, prywatnych rzeczy (www, poczta, DNS, VPN, serwer
    IRCa).

    --
    - Panie doktorze! Stoję u wrót śmierci.
    - Spokojnie, zaraz pana przeprowadzę.

  • 42. Data: 2023-04-20 13:05:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Arnold,

> [...]
    > też mam tam wiele innych, prywatnych rzeczy (www, poczta, DNS, VPN, serwer

    Ile godzin miesięcznie musisz poświęcić na zapewnienie ciągłości
    działania?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2023-04-20 13:33:57
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 18.04.2023 o 21:06, Adam Górski pisze:

    > Nie no pewnie nic. Tak samo jak w septemberze.
    >
    > Ale jakoś mnie nazwa irytuje. Tak już mam.
    >
    > Więc pewnie september.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Adam Górski

    Odpowiem sobie.

    Nie wiedziałem , że chmurka to działanie społeczne.
    Popieram wszelkie działania społeczne bo jako jedne z niewielu
    odpowiadają na prawdziwe potrzeby.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 44. Data: 2023-04-20 13:57:18
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 20 April 2023 at 13:33:59 UTC+2, Adam Górski wrote:

> [...]
    >
    > Nie wiedziałem , że chmurka to działanie społeczne.
    > Popieram wszelkie działania społeczne bo jako jedne z niewielu

    Jeżeli popieracie działania społeczne to mogę przygotowac projekt interpelacji
    poselskiej,
    który pozwoli na sfinansowanie takich działań jak publiczne serwery nntp usenet z
    budżetu, bo to wielkie dobro społeczne, duża wartośc dodana dla społeczeństwa, a
    koszty kieszonkowe.

  • 45. Data: 2023-04-20 14:29:16
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Ile godzin miesięcznie musisz poświęcić na zapewnienie ciągłości
    > działania?

    Ciężko powiedzieć, ale w okolicach zera. Ostatnio miałem dużo pracy, bo
    przenosiłem serwer, ale generalnie jak działa, to działa. No może liczmy
    5 minut dziennie, bo czytam raporty, które serwer generuje, żeby mieć
    pewność, że wszystko jest OK, plus jak ktoś wypełnia formularz
    rejestracji, to muszę poświęcić kilkanaście sekund na przeczytanie i
    akceptację.

    To raczej kwestia gotowości do reagowania, niż bieżącego utrzymania. Za
    to, żeby działała sama infrastruktura, odpowiada firma hostingowa.
    Poprzedni VPS był bardzo stabilny. Ten stoi od miesiąca, więc za wcześnie,
    żeby coś powiedzieć, ale nie było przez ten miesiąc żadnych problemów.

    --
    Lew zgromadził na leśnej polanie wszystkie zwierzęta i groźnie pyta:
    - Kto zabił ostatniego dinozaura??

  • 46. Data: 2023-04-20 14:30:44
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 20.04.2023 o 13:57, a a pisze:

> [...]
    budżetu, bo to wielkie dobro społeczne, duża wartośc dodana dla społeczeństwa, a

    Jeżeli mówisz poważnie , to jestem za.
    Niech ministerstwo cyfryzacji się tym zajmie. Od tego chyba są.
    Koszty roczne faktycznie są w granicach błędu funduszu stołówki poselskiej.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 47. Data: 2023-04-20 14:35:10
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx> napisał(a):
    > Jeżeli mówisz poważnie , to jestem za.
    > Niech ministerstwo cyfryzacji się tym zajmie. Od tego chyba są.
    > Koszty roczne faktycznie są w granicach błędu funduszu stołówki
    > poselskiej.

    Tylko żeby nie umarli ze śmiechu słysząc o wielkim dobru społecznym.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 48. Data: 2023-04-20 14:52:49
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    a a <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > jak publiczne serwery nntp usenet z budżetu, bo to wielkie dobro
    > społeczne, duża wartośc dodana dla społeczeństwa, a koszty kieszonkowe.

    Tylko to nakładałoby pewne obowiązki. Teraz nikt nie może mi powiedzieć
    "płacę (w podatkach), więc żądam".

    --
    Do dyżurnego lekarza w klinice położniczej przychodzi licealistka i pyta:
    - Czy mogłabym na godzinę wypożyczyć noworodka?

  • 49. Data: 2023-04-20 14:57:45
    Od: M M <m...@g...com>

    Urzędnicy to raczej chcą naszego dobra, nie dajmy sobie go zabrać.
    Poruszam temat na forum gdzie zagląda wielu lokalnych dostawców Internetu.
    Są jeszcze ludzie którym zależy na dobrach społecznych a nie tylko swoich własnych.
    Chyba że faktycznie okaże się że "niedasie" bo RODO...

  • 50. Data: 2023-04-20 15:12:01
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    M M <m...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > Są jeszcze ludzie którym zależy na dobrach społecznych a nie tylko
    > swoich własnych. Chyba że faktycznie okaże się że "niedasie" bo RODO...

    I to jest dobre podejście a nie armata w postaci interpelacji poselskiej.
    Mój komentarz dotyczył niszowości Usenetu, która to niszowość aż bije po
    oczach gdy patrzy się na tabelkę znajdującą się pod adresem
    http://news.chmurka.net/#Statystyki Dobro społeczne oczywiście popieram, ale
    nazywajmy rzeczy po imieniu: to jest dobro mniej więcej setki osób. Jest
    jeszcze pytanie czy ta setka musi sięgać po pieniądze publiczne i nie może
    ogarnąć tematu w swoim zakresie. Szczególnie, że koszt jest groszowy. Koszty
    utrzymania chmurki zostały już tutaj szczegółowo opisane.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/