  • 191. Data: 2023-04-25 15:45:31
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jak sprawdziłeś?

    Na różne sposoby :) Na dodatek mam tam wydzielone prawa/najniższe a
    Hamster nie jest usługą nawet. Mógłbym ewentualnie dla zmyłki wystawić
    go na innym porcie ale jak dotąd od <10 lat niczego złego nie znalazłem
    w logach. Oczywiście telnet czy inne zabawki mam odłączone i tylko
    działa tam pobieranie/send. Co do starych progsów to kiedyś znajomek
    wystawił TightVNC nawet na innym porcie niż domyślny. Na drugi dzień
    musiał zaorać dyski bo się "zaszyfrowały" z prośbą o okup :D

    > MS wszystko ma odwrotnie :)

    Ale miał to w instalce, nawet byłem zdziwiony, że takie ładne logi robi
    i działa poprawnie. To w sumie bardzo prymitywny mechanizm.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 192. Data: 2023-04-25 15:53:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ale miał to w instalce, nawet byłem zdziwiony, że takie ładne logi robi
    > i działa poprawnie. To w sumie bardzo prymitywny mechanizm.

    Dodam tylko, że pracując w domenie to było kiedyś idealne narzędzie do
    komunikacji pomiędzy userami. Dostępne z OE bez problemu w zamkniętej
    strefie domenowej. ZTCW w USA jeszcze na tym działają lokalnie.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 193. Data: 2023-04-25 16:20:20
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 24.04.2023 o 20:29, J.F pisze:

    > IMO - spora część "poszła sobie", bo jej serwer zlikwidowali
    Zaprzestanie oferowania OE nie miało większego wpływu? :-)

    > A ci co utrzymywali ... przestało im sie chciec.

    Przecież to organizacje zamykały. Jakieś inne cele niż czy się chce.

    > No bo na tym sie nie zarabia :-(
    > A na "forum" to mozna reklamy wciskac :-)

    To "nie ma sensu" a nie "nie chce się".

    >>> http://www.usenet.info.pl/

    > Nie wiem, nie uzywałem :-)
    >
    > pornosy, czy cos innego? :-)

    Masz w "pierwszych krokach" napisane, że chodzi o pliki a nie dyskusje.

  • 194. Data: 2023-04-25 16:30:36
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
    > Zaprzestanie oferowania OE nie miało większego wpływu? :-)

    Dlaczego miałoby mieć wpływ?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 195. Data: 2023-04-25 16:33:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    > I co mu po tym forum? Ogólnie nigdy żaden zamiennik dla Usenetu nie powstał.

    Nie byłeś w FidoNet?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 196. Data: 2023-04-25 16:47:50
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(a):
    > Nie byłeś w FidoNet?

    Nie byłem. Niemniej o ile wiem, FidoNet był wcześniejszy i nie był w związku
    z tym alternatywą dla odchodzących z Usenetu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 197. Data: 2023-04-25 16:48:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    > Kiedyś popularny był jeszcze głupszy pomysł: mail grupowy, czyli konto
    > Google z współdzielonym hasłem xD

    To nie Google wymyśliło listy mailingowe. Istnieją od początku idei
    samego e-maila. I żyją sobie spokojnie nadal.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 198. Data: 2023-04-25 16:53:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    > Nie byłem. Niemniej o ile wiem, FidoNet był wcześniejszy i nie był w związku
    > z tym alternatywą dla odchodzących z Usenetu.

    Przez ładnych parę lat prężnie działał równolegle. No i oczywiście
    było bramkowanie FidoNet <-> Usenet. Moje najwcześniejsze posty
    znajdziesz na soc.culture.polish bramowanej do fidonetowej konferencji
    POLISH. A jak powstała hierarchia pl.*, to również w pl.* najpierw
    pisałem z FidoNet.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 199. Data: 2023-04-25 17:14:57
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    > To nie Google wymyśliło listy mailingowe. Istnieją od początku idei
    > samego e-maila. I żyją sobie spokojnie nadal.

    Nie chodzi o listy, ale pojedyncze konto, do którego dostęp ma wiele osób.
    Zazwyczaj w typowej grupie studenckiej nie było nikogo, kto umiałby założyć
    forum albo nawet listę. Więc zakładali sobie konto na gmailu i każdy miał do
    niego hasło. To konto było takim punktem wymiany wiadomości i plików,
    szczególnie że w pakiecie był GDrive. Nietechnicznym osobom to pasowało.
    Oczywiście do momentu aż jakiś śmieszek nie skasował wszystkiego, zmienił
    hasło lub też wysłał głupiego maila do wykładowcy. A potem i tak przyszedł
    Facebook i inne platformy.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 200. Data: 2023-04-25 17:29:51
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > Nie chodzi o listy, ale pojedyncze konto, do którego dostęp ma wiele osób.
    > Zazwyczaj w typowej grupie studenckiej nie było nikogo, kto umiałby założyć
    > forum albo nawet listę.

    Nawet jakby był, to i tak nie miałby przebicia, bo gmail łatwiejszy.

    --
    Wpada bandzior z brzytwa do sklepu na wsi i juz od drzwi drze morde:
    - Babo! - dawaj qrwa kase!