  • 51. Data: 2023-04-20 16:39:06
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > I to jest dobre podejście a nie armata w postaci interpelacji
    > poselskiej. Mój komentarz dotyczył niszowości Usenetu, która to
    > niszowość aż bije po oczach gdy patrzy się na tabelkę znajdującą się pod
    > adresem http://news.chmurka.net/#Statystyki Dobro społeczne oczywiście
    > popieram, ale nazywajmy rzeczy po imieniu: to jest dobro mniej więcej
    > setki osób. Jest jeszcze pytanie czy ta setka musi sięgać po pieniądze
    > publiczne i nie może ogarnąć tematu w swoim zakresie. Szczególnie, że
    > koszt jest groszowy. Koszty utrzymania chmurki zostały już tutaj
    > szczegółowo opisane.

    To jest nasze typowe polskie podejście. "Sami sobie poradzimy, po co od
    razu armata".

    Armata powinna być wielka i tak pierdolnąć żeby miłościwie nam panujący
    zapewnili to co jest nam płacącym podatki potrzebne. Nie ławeczka zadumy
    patriotycznej tylko serwer nntp.

    To jest ich zasrany obowiązek. Tym bardziej ,że koszt jest prawie zerowy.

    I prawdą jest też, że sami możemy to sobie ogarnąć. Tylko po co nam taka
    władza ?

    Wybacz , ale statystyki z http://news.chmurka.net/#Statystyki nie są za
    bardzo miarodajne.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 52. Data: 2023-04-20 17:46:35
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx> napisał(a):
> [...]
    > Armata powinna być wielka i tak pierdolnąć żeby miłościwie nam panujący
    > zapewnili to co jest nam płacącym podatki potrzebne. Nie ławeczka zadumy

    Właśnie - to tylko serwer. Jeden z milionów, które jakoś nie potrzebują
    interwencji państwa.

    > To jest ich zasrany obowiązek.

    Zajmowanie się na szczeblu rządowym każdą pierdołą, nawet taką, którą jedna
    osoba prywatna może bez trudu ogarnąć? Co będzie kolejne, interpelacja żeby
    minister skoczył komuś po fajki?

    > Tym bardziej ,że koszt jest prawie zerowy.
    > I prawdą jest też, że sami możemy to sobie ogarnąć. Tylko po co nam taka
    > władza ?

    Ale władza państwowa nie ma spełniać każdej zachcianki każdej grupki.
    Przypominam o zasadzie pomocniczości. Co do kosztu - wielokrotnie więcej
    będzie kosztował czas pracy urzędników niż utrzymanie tego serwera. Do tego
    odciąganie ich od ważniejszych zadań. To jest działanie na szkodę
    społeczeństwa.

    > Wybacz , ale statystyki z http://news.chmurka.net/#Statystyki nie są za
    > bardzo miarodajne.

    Niby dlaczego nie są? Nie mamy roku 2003 ale 2023. Polski Usenet to obecnie
    kilka grupek wzajemnej adoracji. Fajnie, że sobie działa. Mogę nawet
    dorzucić się Adamowi do chmurki. Ale wszelkie pomysły robienia rządowego
    Usenetu uważam za absurdalne.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 53. Data: 2023-04-20 18:08:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Górski napisał:

> [...]
    >
    > Armata powinna być wielka i tak pierdolnąć żeby miłościwie nam panujący
    > zapewnili to co jest nam płacącym podatki potrzebne. Nie ławeczka zadumy

    Ech, czasy się zmieniają. Kiedyś wobec takiego dictum zaraz by się pojawił
    tłum dyskutantów, każdy by jął objaśniać, że hierarchia pl.* jest prywatną
    własnością Tomasza Surmacza, a władzy nic do tego. I oczywiście miałby sto
    procent racji.

    > To jest ich zasrany obowiązek.

    Usenet całkiem długo dobrze sobie radził funkcjonując jako mienie porzucone.
    Ale przerabiania go na mienie ukradzone sobie nie wyobrażam. Jak to miałoby
    sie odbyć? Chłopaki od pana Zbyszka robią o szóstej rano wjazd na chatę do
    wyżej wzmiankowanego celem wydobycia kluczy kryptograficznych do zarządzania
    hierarchią? O czym tu gadać, skoro mało kto rozumie, jak działa to, w czym
    my tu teraz jesteśmy?

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2023-04-20 18:51:46
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Właśnie - to tylko serwer. Jeden z milionów, które jakoś nie potrzebują
    > interwencji państwa.

    Prawda. Bez przetargu by się nie obyło. I trzeba by powołać prezesa
    Polskiego Towarzystwa Nntpicznego. Lub fundację Polski UseNet. I cały
    pion administracji.

    Choć z drugiej strony UseNet to prawie zUseNet. Albo ZUS-e Net. Może by
    się dało podciągnąć.

    Tak, zdecydowanie lepiej nie.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 55. Data: 2023-04-20 19:02:11
    Od: M M <m...@g...com>

    czwartek, 20 kwietnia 2023 o 16:39:08 UTC+2 Adam Górski napisał(a):
> [...]
    >
    > Armata powinna być wielka i tak pierdolnąć żeby miłościwie nam panujący
    > zapewnili to co jest nam płacącym podatki potrzebne. Nie ławeczka zadumy

    "Uważaj czego sobie życzysz, bo może się spełnić"
    Państwo chętnie zrobiłoby nam państwowy Internet - oczywiście ocenzurowany (na razie
    jest tylko blokada stron hazardowych na poziomie DNS dostawcy Internetu, dla chcącego
    łatwa do obejścia - ale co za problem przegłosować w nocy by tę cenzurę rozszerzyć,
    infrastruktura już jest). Już teraz mnoży kolejne obowiązki sprawozdawcze by
    utrudnić życie małym lokalnym operatorom (duży może zatrudnić zespół ludzi specjalnie
    do zaspokajania zachcianek urzędników, małemu zabiera to czas z ważniejszych
    tematów). Wcześniej był jeden SIIS a teraz są dwa PIT (UKE) i SIDUSIS (ministerstwo)
    gdzie zbierane są podobne ale nieco różne dane i mają dwie nieco różne bazy adresowe,
    pomijając już to ile razy nowy niedopracowany PIT się wywalał, choć w ogóle zaczął
    "działać" miesiąc po wejściu w życie ustawy (która weszła 3 dni po ogłoszeniu, jakby
    to było coś tak pilnego że nie można było dać operatorom kilku miesięcy na
    dostosowanie swoich systemów).
    Regulaminy i umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych mają po kilkanaście stron,
    bo też muszą zawierać dużo różnych rzeczy wymaganych przez gąszcz przepisów.
    Wszystko i tak będzie do wyrzucenia (napisania od nowa) jak wejdzie nowa ustawa Prawo
    komunikacji elektronicznej - która miała wejść ponad 2 lata temu (zgodnie z
    wymaganiami UE) ale nadal jest projektem nie wiadomo jak długo jeszcze.
    Dotacje na "białe plamy" są teoretycznie dostępne dla każdego a praktycznie większość
    z nich bierze pomarańcza - i buduje sieci nie tam gdzie faktycznie ich brakuje, tylko
    tam gdzie można najlepiej wykosić konkurencję. A z garstki klientów tylko w
    miejscach gdzie nikomu się nie opłaca nawet z dotacjami, utrzymać infrastruktury się
    niestety nie da.
    Jest wiele patologii. Najlepsze co państwo może zrobić, to po prostu nie
    przeszkadzać.

  • 56. Data: 2023-04-20 19:11:14
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

> [...]
    > hierarchią? O czym tu gadać, skoro mało kto rozumie, jak działa to, w czym

    Dzięki. Zagalopowałem się. Już mi przeszło.
    Pomysł był , żeby nikt nie musiał tego robić charytatywnie.
    A już na pewno nie miałem na myśli zawłaszczania hierarchii pl.* .

    PS.
    @Do Zbyszka, gdyby służby czytały : Mnie się wszystko podoba. Proszę do
    mnie nie przychodzić. A jeżeli już to nie o 04:00 rano. Tak robiło GRU.
    Bądźcie oryginalni i kulturalni. Tak o 09:00 znacznie lepiej to wygląda.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 57. Data: 2023-04-20 21:42:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 20 kwietnia 2023 o 13:57:19 UTC+2 a a napisał(a):

    > Jeżeli popieracie działania społeczne to mogę przygotowac projekt interpelacji
    poselskiej,
    > który pozwoli na sfinansowanie takich działań jak publiczne serwery nntp usenet z
    budżetu, bo to wielkie dobro społeczne, duża wartośc dodana dla społeczeństwa, a
    koszty kieszonkowe.

    A skąd posła weźmiesz, który tą interpelację zgłosi?

  • 58. Data: 2023-04-20 21:43:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 20 kwietnia 2023 o 18:08:56 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > własnością Tomasza Surmacza, a władzy nic do tego. I oczywiście miałby sto

    O, właśnie, co się właściwie stało z p. Tomaszem Surmaczem?

  • 59. Data: 2023-04-21 01:12:42
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > O, właśnie, co się właściwie stało z p. Tomaszem Surmaczem?

    Można zapytać...
    http://web.archive.org/web/20181010163811/zak.ict.pw
    r.wroc.pl/employees/tsurmacz/

    --
    Badam pana i badam, ale wciąż nie mogę dojść przyczyny pańskiej
    dolegliwości. Przypuszczam, że to alkohol...

  • 60. Data: 2023-04-21 01:18:41
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > nazywajmy rzeczy po imieniu: to jest dobro mniej więcej setki osób.

    Patrząc na ostatnią dobę, to nawet mniej. 59 unikalnych From.

    [news@kvm ~]$ bin/sm < db/group-activity.txt.old | grep ^From: | sort | uniq | wc -l
    59

    --
    Trzy lwy spotkały się na pustyni. Pierwszy jęcząc mówi:
    - Zjadłem Amerykanina z wrzodem żołądka i od wczoraj jestem chory.