  • 61. Data: 2023-04-21 06:44:44
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Apr 2023 23:18:41 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Patrząc na ostatnią dobę, to nawet mniej. 59 unikalnych From.
    >
    > [news@kvm ~]$ bin/sm < db/group-activity.txt.old | grep ^From: | sort | uniq | wc
    -l
    > 59

    A np z miesiąca w całej pl.*?

    Przy czym było nas całkiem sporo jeszcze pare lat temu,
    ale to IMO wyłączanie serwerów chętnych wykonczyło.
    gazeta, interia, itp.

    No, sami też sie wykruszali powolutku.

    J.

  • 62. Data: 2023-04-21 08:18:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 21 kwietnia 2023 o 01:13:11 UTC+2 Arnold Ziffel napisał(a):

    > Można zapytać...
    > http://web.archive.org/web/20181010163811/zak.ict.pw
    r.wroc.pl/employees/tsurmacz/

    Nie no, do Kontaktu to jeszcze daleko nam, maluczkim...
    Póki co pytam o objawy - tzn. nawet nie wiem, jakie są, przypuszczam, że jest to
    rodzaj "milczenia boga" (C Jacek Sobota bodajże) - więc gdzie mi tam dochodzić
    przyczyn...

  • 63. Data: 2023-04-21 09:00:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    > Prawda. Bez przetargu by się nie obyło. I trzeba by powołać prezesa
    > Polskiego Towarzystwa Nntpicznego. Lub fundację Polski UseNet. I cały
    > pion administracji.

    Przypomnę, że polski usenet ma właściciela... Właścicielem hierarchii
    pl.* jest Tomasz R. Surmacz.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2023-04-21 09:18:16
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Fri, 21 Apr 2023 09:00:01 +0200, użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > http://www.elektronika.squadack.com

    404

    --
    Jacek

  • 65. Data: 2023-04-21 10:17:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 21 kwietnia 2023 o 09:00:07 UTC+2 RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Przypomnę, że polski usenet ma właściciela... Właścicielem hierarchii
    > pl.* jest Tomasz R. Surmacz.

    No się wywłaszczy specustawą.
    I co, wyjdziemy w 59 na ulice?

    PS.: Można gdzieś poczytać o nabyciu tej własności? Bo tylko strzępy mi się na
    monitor
    nasunęły podczas czytania p.r.h.n. (w śpiączce od 2016) we wczesnych latach
    2000-nych.

  • 66. Data: 2023-04-21 11:29:44
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    r.wroc.pl/employees/tsurmacz/

    > Nie no, do Kontaktu to jeszcze daleko nam, maluczkim...

    Większość pracowników naukowych to normalni ludzie z którymi można
    rozmawiać na wiele tematów. I się nie obrażą, są otwarci.

    Paweł

  • 67. Data: 2023-04-21 12:02:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 21 kwietnia 2023 o 11:29:46 UTC+2 Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Większość pracowników naukowych to normalni ludzie z którymi można
    > rozmawiać na wiele tematów. I się nie obrażą, są otwarci.

    Hehe, "większość", dobrze to ująłeś (to tak jak "podobno oknows NT jest zgodne z
    posix") ;>
    Linus Torvalds też lubi browar.
    Ale ja po prostu jeszcze nie wiem nawet, o co pytać i skąd się dowiedzieć o
    "własność"
    hierarchii w usenecie.
    W sumie pl.news.nowe-grupy hibernują tyle samo co p.r.h.n.

  • 68. Data: 2023-04-21 12:43:43
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> napisał(a):
    > Hehe, "większość", dobrze to ująłeś (to tak jak "podobno oknows NT jest
    > zgodne z posix") ;>

    Niedawno natknąłem się na film opisujący ten temat. Ten POSIX znalazł się w
    NT jedynie ze względu na wymagania rządowe. Można go używać ale trzeba mieć
    wiele samozaparcia. Ciekawy kawałek historii swoją drogą.
    https://www.youtube.com/watch?v=BOeku3hDzrM

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 69. Data: 2023-04-21 13:56:20
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A np z miesiąca w całej pl.*?

    To trochę więcej grzebania :) Ale zobaczmy.

    [news@kvm ~]$ find spool/overview/p -type f -iname pl.*.DAT | xargs grep 'Apr 2023' |
    awk -F'\t' '{print $3}' | sort | uniq | wc -l
    291

    Dla całego 2023:

    [news@kvm ~]$ find spool/overview/p -type f -iname pl.*.DAT | xargs grep ' 2023' |
    awk -F'\t' '{print $3}' | sort | uniq | wc -l
    793

    Dla 2022:

    [news@kvm ~]$ find spool/overview/p -type f -iname pl.*.DAT | xargs grep ' 2022' |
    awk -F'\t' '{print $3}' | sort | uniq | wc -l
    1967

    I cały overview dla pl.* (ok. 4 lata):

    [news@kvm ~]$ find spool/overview/p -type f -iname pl.*.DAT | xargs awk -F'\t'
    '{print $3}' | sort | uniq | wc -l
    7534

    Aż dziwne, ale przejrzałem te wpisy i faktycznie to są unikalne From
    (choć spora część wygląda na spamerskie i może dlatego zawyżają). No i
    taki np. rAzor występuje w wielu osobach:

    rAzor <"Wiesiaczek <ciotkazielinska"@vp.pl>>
    rAzor <"he he he"@he he he he.il>
    rAzor <"he' he' he'"@he he he he.il>
    rAzor <"he' he' he'"@he he he he.il>>
    rAzor <"rAzor <komuchy"@nadrzewo.il>>
    rAzor <b...@n...ua>
    rAzor <b...@n...ux>
    rAzor <d...@d...il>
    rAzor <f...@w...bezpedalow.bez komuchow.bezpejsiarzy.pl>
    rAzor <he.he@he he.il>
    rAzor <h...@h...he.he.he.il>
    rAzor <he@he he.il>
    rAzor <h...@h...il>
    rAzor <h...@h...il>
    rAzor <h...@h...il>
    rAzor <h...@h...pl>
    rAzor <j...@s...com>
    rAzor <j...@o...es>
    rAzor <k...@n...il>
    rAzor <kurwaac@nie pamietam.com>
    rAzor <l...@n...il>
    rAzor <m...@p...onet.pl>
    rAzor <r...@p...bez.mydla.il>
    rAzor <u...@n...chwiejnedrzewoua>
    rAzor <z...@d...dup.a.il>
    rAzor <z...@d...du.pa.il>
    rAzor <z...@d...dupa.il>
    rAzor <z...@d...du.p.a.il>
    rAzor <z...@d...dupa.il>
    rAzor <z...@d...il>
    rAzor <zab_zupa@dab_dupa.il>
    rAzor <z...@d...dupa.il>
    rAzor <zabzupa@dab_dupa.il>
    rAzor <z...@d...il>
    r_A_z_o_r <p...@t...krzywe.kutafonsy.il>

    > Przy czym było nas całkiem sporo jeszcze pare lat temu,
    > ale to IMO wyłączanie serwerów chętnych wykonczyło.
    > gazeta, interia, itp.

    Też tak myślę. Dlatego boję się, co będzie teraz, po wyłączeniu Neostrady.
    Część ludzi znajdzie inne serwery (ja nie zauważyłem dramatycznego wzrostu
    rejestracji, może kilka osób się zarejestrowało), część pewnie po prostu
    da sobie spokój.

    Po wpisaniu w Google "serwery news w polsce" (i "serwery usenet w polsce",
    i "polskie serwery usenet") na pierwszym miejscu wyskakuje stara,
    nieaktualna lista na killfile. Na drugim moja. Chyba że to moje Google
    sztucznie mi podbija chmurkę.

    Może trzeba po prostu przenieść link do rejestracji wyżej, bo teraz jest
    na dole strony :)

    --
    W ciemnościach podczas seansu filmowego słychać podniesiony głos kobiety:
    - Niech pan natychmiast zabiera swoje ręce!

  • 70. Data: 2023-04-21 14:41:17
    Od: M M <m...@g...com>

    Nie wydaje się to jakieś mocno zasobożerne (zakładam że bez binarek) - może i u
    siebie postawię serwer.
    Infrastrukturę i tak mam, kolejna maszynka wirtualna nie wydaje się dużym problemem.
    Czy często takie serwery bywają celem jakichś ataków DDoS idących w Gb/s?
    Ponoć dużo małych plików, czy szybko ubija SSD ilością operacji I/O?
    Jakieś inne powody czemu zamykają, poza typowo korporacyjnymi "nie przynosi zysku"?
    Linuksa używam prawie 30 lat, paroma serwerami zarządzam choć dotychczas NNTP jeszcze
    nie miałem okazji.
    Kto wie, może jeszcze polski Usenet odżyje, zwłaszcza że pewnie jest trochę osób
    którym FB już się przejadł.