    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: papier do d
    Date: Mon, 03 Apr 2023 00:25:39 GMT

    On 2023-03-31, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No wlasnie - bambus, słoma, stare szmaty.
    >
    > Choc po prawdzie ... a drewno złe?

    Drewno pewnie nie-złe, ale ma wrażenie, że wolniej przybywa.

    > Tylko trzeba drzewo wyciąc i zaraz następne posadzic ...

    Sadzenie drzew jest chyba bardziej wymagające i kosztowne niż jakiś
    krzczorów. Z drugiej strony nie wiem czy taki bambus się wysiewa i co
    dalej. Jest jeszcze zresztą ten aspekt, że przykładowo słomy, takiej
    zwykłej, zbożowej, pouprawnej, nie da się chyba bezpośrednio użyć "na
    papier". Odrobiny chemii (hydroliza) zdaje się trzeba.

    Z trzeciej strony, może nie trzeba chemii bo wymagania sa inne niż dla
    papieru do druku. Byleby za bardzo w dupe nie drapało i jakoś się
    kleiło.

    --
    Marcin