  • 21. Data: 2022-10-19 07:35:39
    Temat: Re: płyta ceramiczna czy indukcyjna
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.10.2022 21:29, Waldek wrote:
    > więc raczej stawiam gary
    > tak aby obie fazy były wykorzystane

    Rozsądnie, dzięki temu można użyć oba "boosty" na początku.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2022-10-19 11:39:06
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 18.10.2022 o 21:29, Waldek pisze:

    > Może i nie, ale znajomi mają na 1 fazie i nie skarżą się specjalnie
    > A że moja kobita uparła się żeby odciąć gaz też drążyłem temat
    > Mieszkam w bloku spółdzielczym i dociągałem 3 fazy z klatki na własny
    > koszt - 2 fazy są tylko pod indukcje, na 3-ciej wisi piekarnik
    > no i reszta urządzeń domowych

    Stosowane jest też partyzanckie rozwiązanie polegające na tym, że w
    mieszkaniu łączy się tak, jak opisałeś, a przy liczniku do kupy i do
    jednej fazy.

    > To prawda, ale najbardziej upierdliwe jest czyszczenie

    Mam taką płytę, zwykły Cif daje radę.

    Paweł

  • 23. Data: 2022-10-19 11:42:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-10-18 o 23:17, PiteR pisze:

    > Rozumiem, że powstaje przypalone kółko od dna garnka na tym szkle?
    > I co brute force nie pomaga? Druciak? szpachelka nie?

    Na naszej kuchence Siemensa (kupiona w okolicy 1995) na płycie
    ceramicznej pola grzewcze były zaznaczone kółkami kropek.
    Te kropki jakoś 'wytrawione' w ceramice.

    Po zdrapaniu przypaleń szpachelką zostawały ślady. Jedynie solidne
    szorowanie ostrym zmywakiem i z użyciem Cif-a albo jakiejś specjalnej
    pasty do kuchenek (o podobnym działaniu) pozwalało odzyskać blask płyty.
    Po latach pojawiły się wyrwy w rzędach kropek okalających pola grzewcze.
    P.G.

  • 24. Data: 2022-10-19 14:49:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Oct 2022 21:29:51 +0200, Waldek wrote:

    > Może i nie, ale znajomi mają na 1 fazie i nie skarżą się specjalnie

    Plycie praktycznie wszystko jedno.

    A instalacja w bloku jest jaka jest.

    Jedyna wada w wiekszosci plyt - ma dwa zaciski pod fazy, i jeden do
    zera. No i to zero bedzie mocno obciązone.
    Przy zasilaniu z 2f przez zero plynie nie wiecej niz 16A.

    Ale to pewnie krociutki kabelek w srodku, i moze odpowiednio gruby.

    J.

  • 25. Data: 2022-10-19 17:58:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gówniana to jest w indukcyjnej: przez sekundę przypala, później 9 sekund stygnie i
    znów przez sekundę przypala...

    -----

  • 26. Data: 2022-10-19 19:11:31
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2022-10-18 o 23:17, PiteR pisze:
    > in <news:timurf$1aln$1@gioia.aioe.org>

    > Rozumiem, że powstaje przypalone kółko od dna garnka na tym szkle?
    > I co brute force nie pomaga? Druciak? szpachelka nie?

    Przy indukcji wystarczy szmatka do wytarcia,
    gdy wykipi zdejmuje garnek, wycieram i czysto gotuje się dalej

    Przy płycie z grzałkami dochodzi smród spalenizny tego co wykipi
    a później skrobanie/szorowanie

    Pozdro

  • 27. Data: 2022-10-19 22:51:03
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 19/10/2022 16:58, ąćęłńóśźż wrote:
    > Gówniana to jest w indukcyjnej: przez sekundę przypala, później 9 sekund
    > stygnie i znów przez sekundę przypala...

    Gównianą masz indukcję. Moja płynnie reguluje.
    Mam też taką przenośną za kilka stów. Ta rzeczywiście grzeje tak jak
    napisałeś.

    c.

  • 28. Data: 2022-10-20 20:35:57
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 16.10.2022 o 10:48, Mirek pisze:
> [...]

    Używałem płyty indukcyjnej, krótko, bo na wyjeździe.
    Cicha była, nagrzewa bardzo szybko, najważniejsze, że regulacja mocy
    jest naprawdę precyzyjna. Oczywiście moze do od producenta i modelu
    zależeć. Mnie się spodobała.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 29. Data: 2022-11-20 16:39:39
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2022-10-16 o 10:34, PiteR pisze:
    > nie ma w mieszkaniu 3 faz, jest tylko 1 faza 230v 40A
    >
    > indukcyjna wady
    > - duża zawodność i drogie naprawy
    > - szumią wentylatory
    > - ćwierkanie
    > https://highlab.pl/kuchenka-indukcyjna-wady/
    >

    > ceramiczna wady
    > - dłużej nagrzewa się
    > - marnuje prąd

    od 2016 roku użytkuję indukcyjną, czasami u znajomych zdarzało się
    korzystać z ceramicznej. Wolę indukcyjną. Nie wiem ile kosztują naprawy,
    bo ciągle działa i się nie chce popsuć. Nic nie ćwierka, wentylator może
    czasami odrobinę szumi, ale nie jest to poziom który by w czymkolwiek
    przeszkadzał lub co gorsza irytował. Nie nagrzewa się tak jak
    ceramiczna, łatwiejsza w czyszczeniu. Model który mam może być
    podłączony do 1 fazy (wtedy ma ograniczenie mocy), dwóch faz (tak mam,
    bo trzecia idzie na piekarnik) lub do trzech faz. Gdybym miał wybierać
    ponownie, bezapelacyjnie wygrała by znowu indukcja.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 30. Data: 2022-11-20 18:12:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nawet było na niej wygrawerowane: "gówniany Bauknecht", ale nie zrozumiałem, bo po
    niemiecku kupowana za dojczmarki (ojro znaczy).
    BTW wytłumacz nam elektronicznie różnicę pomiędzy sterownikiem płynnym, a impulsowym
    i kto to wkłada.

    -----