  • Data: 2009-03-14 13:49:55
    Temat: Re: podgrzewacz przepływowy a regulator mocy
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Może prościej, ale wcale nie lepiej ani nie taniej. Skoro ktoś rano
    > potrzebuje tylko trochę wody, to nie jest ekonomicznie uzasadnione
    > podgrzewanie prądem całego boilera, który za jakiś czas będzie mógł
    > być o wiele taniej podgrzany hajcowaniem w piecu.

    Bo ja wiem czy nie jest. Przeplywowy ogrzewacz o odpowiedniej wydajnosci
    to kilkaset zl, dodatkowo montaz i ew. przerobka instalacji na
    trojfazowa. To moga byc spore koszta. W efekcie moga sie nigdy nie
    zwrocic w porownaniu z koniecznoscia dogrzania kilkudziesiecio litrowego
    bojlera. Bo zakladam, ze to jakas maciupinka 40-50l, inaczej by sie nie
    wychladzal w ciagu kilkunastu godzin. Za 15zl do grzalki z termostatem
    mozna dolozyc programator czasowy i ustawic, ze ma grzac wylacznie od
    np. 6 do 8 rano, co dodatkowo zredukuje koszta.