  • Data: 2009-03-14 14:05:01
    Temat: Re: podgrzewacz przepływowy a regulator mocy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    T.M.F. napisało:

    > Bo ja wiem czy nie jest. Przeplywowy ogrzewacz o odpowiedniej wydajnosci
    > to kilkaset zl, dodatkowo montaz i ew. przerobka instalacji na
    > trojfazowa. To moga byc spore koszta. W efekcie moga sie nigdy nie
    > zwrocic w porownaniu z koniecznoscia dogrzania kilkudziesiecio litrowego
    > bojlera. Bo zakladam, ze to jakas maciupinka 40-50l, inaczej by sie nie
    > wychladzal w ciagu kilkunastu godzin. Za 15zl do grzalki z termostatem
    > mozna dolozyc programator czasowy i ustawic, ze ma grzac wylacznie od
    > np. 6 do 8 rano, co dodatkowo zredukuje koszta.

    Ja zakładam, że woda się nie wychładza, a raczej wyzużywa. No i radzej
    takie boilery z podkową w kuchni węglowej miewają zwykle więcej niż
    40 litrów. Ale to i tak nieistotne, bo nawet 40 litrów to chyba za dużo
    na poranne mycie zębów.

    Natomiast zgodzę się, że taki przepływowy podgrzewać to nie jest najlepszy
    pomysł. Lepiej chyba użyć takiej małej kilkulitrowej termy z samodzielnym
    kranikiem. Takie rozwiązania widywałem często u ludzi grzejących wodę
    węglem. Można zrobić tylko takie udoskonalenie, że termę zasili się wodą
    z boilera. Jeśli wieczorem napełni się ona gorącą wodą, to z niewielkim
    podgrzaniem wytrzyma do rana. Podczas gdy nawet częściowo wykorzystamy
    gorącą wodę z dużego zbiornika do mycia, to wymiesza się ona tam z zimną
    i rano będzie tam woda letnia.

    --
    Jarek