    From: crazy <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: podmiana konwertera na antenie.
    Date: Tue, 12 May 2009 18:52:21 +0200

    Mamut pisze:

    > Pytanie czy nie bedzie klopotu z jakimis napieciami zasilajacymi
    > konwertery? albo czy diseq nie zglupieje jak bedzie mial do obsluzenia
    > dwa konwertery zasilane z dwoch roznych tunerow? Bo sam konwerter twin
    > po to jest stworzony i tu nie widze klopotu. Czy zmiana konwertera na
    > twin moze skutkowac u niego zgasnieciem programow (zle ustawienia w
    > tunerze?)

    Kup dobry konwerter. Czasami bywają wadliwe egzemplarze z walniętą
    separacją, właczysz jeden tuner to na drugim tunerze siądzie odbiór.
    Czyli kupujesz dobry konwerter i sprawdzasz czy nie ma niespodzianek.
    Tak w ogóle to kup Quad (z 4ema wyjściami) a może jeszcze kogoś
    podłaczysz ;)

    > Czy wymienianie konwertera przy wlaczonym tunerze u sasiada moze
    > spowodowac u niego awarie tunera

    Tak, możesz niechcący zrobić zwarcie i spalić głowice w tunerze i będzie
    kłopot. Wszelkie prace należy wykonywać przy odłączonych od prądu tunerach.

    > Pytanie 2: patrzac na talerz od strony konweterow, ktory konwerter
    > bedzie od HB: lewy czy prawy? wydaje mi sie ze prawy.

    To zalezy od ustawienia anteny, który kierunek jest obrany za główny.