  • 1. Data: 2009-05-12 10:42:41
    Temat: podmiana konwertera na antenie.
    Od: Mamut <c...@g...com>

    Witam.
    Chcialbym kogos podpiac na doczepke do anteny sasiada. Sasiad ma
    talerz z dwoma konwerterami na zezie od tego odchodza dwa kable do
    diseqa. Teraz chcialbym wymienic jeden z tych konwerterow (ten od HB)
    i podlaczyc za niego Twina z ktorego jeden kabel szedlby do diseqa
    sasiada a drugi bezposrednio na tuner osoby ktorą chce podpiac.
    Pytanie czy nie bedzie klopotu z jakimis napieciami zasilajacymi
    konwertery? albo czy diseq nie zglupieje jak bedzie mial do obsluzenia
    dwa konwertery zasilane z dwoch roznych tunerow? Bo sam konwerter twin
    po to jest stworzony i tu nie widze klopotu. Czy zmiana konwertera na
    twin moze skutkowac u niego zgasnieciem programow (zle ustawienia w
    tunerze?) To starszy czlowiek ktory pewnie nie poradzi sobie z
    przestawieniem czegokolwiek wiec nie chce go wkurzac :)
    Czy wymienianie konwertera przy wlaczonym tunerze u sasiada moze
    spowodowac u niego awarie tunera (tego sasiada podobno czesto nie ma w
    domu i nie wiem czy bede mial okazje uprzedzic go o wymianie).
    Pytanie 2: patrzac na talerz od strony konweterow, ktory konwerter
    bedzie od HB: lewy czy prawy? wydaje mi sie ze prawy.

  • 2. Data: 2009-05-12 11:26:30
    Temat: Re: podmiana konwertera na antenie.
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Mamut pisze:
> [...]
    > Pytanie 2: patrzac na talerz od strony konweterow, ktory konwerter
    > bedzie od HB: lewy czy prawy? wydaje mi sie ze prawy.

    możesz spokojnie podmieniać, wszystko będzie funkcjonować.

    pawell

  • 3. Data: 2009-05-12 11:51:02
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Mamut napisał:
    > Pytanie 2: patrzac na talerz od strony konweterow, ktory konwerter
    > bedzie od HB: lewy czy prawy? wydaje mi sie ze prawy.

    To zależy, jak podłączył je monter.
    Prosty eksperyment: odłącz kabel od jednego konwertera (przy wyłączonym
    tunerze) i spytaj sąsiada, co mu padło: HotBird czy Astra ;-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 4. Data: 2009-05-12 14:53:52
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    >To zależy, jak podłączył je monter.

    Bajki piszesz.
    To zupełnie nie zależy od montera tylko od układu satelitów na niebie.
    Wmak

  • 5. Data: 2009-05-12 15:06:25
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Pytanie 2: patrzac na talerz od strony konweterow, ktory konwerter
    > bedzie od HB: lewy czy prawy? wydaje mi sie ze prawy.

    HB prawy
    Astra lewy

  • 6. Data: 2009-05-12 16:22:17
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Wmak napisał:
    > To zupełnie nie zależy od montera tylko od układu satelitów na niebie.

    Mea culpa.
    Wszystko dlatego, że u mnie monter podłączył "zeza na odwrót", tzn.
    kierunek główny na Astrę a zez na Hotbirda, podczas gdy lepiej byłoby na
    odwrót. Okazało się to dopiero po przeprowadzce, gdy stara antena
    zawisła w nowym miejscu.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 7. Data: 2009-05-12 16:52:21
    Od: crazy <c...@g...pl>

    Mamut pisze:

> [...]
    > po to jest stworzony i tu nie widze klopotu. Czy zmiana konwertera na
    > twin moze skutkowac u niego zgasnieciem programow (zle ustawienia w

    Kup dobry konwerter. Czasami bywają wadliwe egzemplarze z walniętą
    separacją, właczysz jeden tuner to na drugim tunerze siądzie odbiór.
    Czyli kupujesz dobry konwerter i sprawdzasz czy nie ma niespodzianek.
    Tak w ogóle to kup Quad (z 4ema wyjściami) a może jeszcze kogoś
    podłaczysz ;)

    > Czy wymienianie konwertera przy wlaczonym tunerze u sasiada moze
    > spowodowac u niego awarie tunera

    Tak, możesz niechcący zrobić zwarcie i spalić głowice w tunerze i będzie
    kłopot. Wszelkie prace należy wykonywać przy odłączonych od prądu tunerach.

    > Pytanie 2: patrzac na talerz od strony konweterow, ktory konwerter
    > bedzie od HB: lewy czy prawy? wydaje mi sie ze prawy.

    To zalezy od ustawienia anteny, który kierunek jest obrany za główny.

  • 8. Data: 2009-05-12 18:45:15
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    crazy <c...@g...pl> napisał(a):

    > To zalezy od ustawienia anteny, który kierunek jest obrany za główny.

    Jeszcze jeden bajkopisarz...

    Już to wyjaśniliśmy:
    niezależnie od tego, który konwerter zamontowany centralnie a który z boku
    czy też oba poza głownym ogniskiem to zawsze patrząc sprzed anteny:
    PRAWY będzie odbierać HOT BIRDA
    LEWY będzie odbierać ASTRĘ

    (oczywiście po wcelowaniu zestawem w oba satelity)
    Wmak

  • 9. Data: 2009-05-12 19:07:17
    Od: BearBag <c...@g...com>

    On 12 Maj, 20:45, " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > PRAWY będzie odbierać HOT BIRDA
    > LEWY będzie odbierać ASTRĘ
    >
    > (oczywiście po wcelowaniu zestawem w oba satelity)

    tez mi sie tak wydaje, przeciez satelity nie zmieniaja sie na
    niebie...

    Co do moich pytan to z odpowiedzi rozumiem ze nie bedzie problemu z
    diseqiem sasiada bo o to mi glownie chodzi?
    czy konwerter Twin posiada w sobie dwa niezalezne konwertery czy
    jednak sa jakos od siebie uzaleznione i jeden moze miec wplyw na
    drugi ?

  • 10. Data: 2009-05-12 19:46:36
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    | Pytanie 2: patrzac na talerz od strony konweterow, ktory konwerter
    | bedzie od HB: lewy czy prawy? wydaje mi sie ze prawy.

    [Kalkulator ZEZA]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/zez.ht
    ml
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/zezinf