  • Data: 2022-08-07 10:43:52
    Temat: Re: pomiar napięcia z separacją
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-08-06 o 22:55, Mirek pisze:
> [...]
    1 patrz rys 1,2 i

    > Czyli rozładowuje się nie do zera, tylko przez czas RtCt?

    Nie wiem, być może. W sumie dla działania układu jest to nieistotne,
    masz tam wzór na F w zależności od elementów to sobie licz, dasz
    kondensatory polimerowe lub podobne i będziesz miał stabilny pomiar,
    gorsze są potencjometry, lepiej ich nie dawać a układ kalibrować w
    procku. Co do pomiaru, można mierzyć okres ale to małej F potrzebujesz i
    duże kondensatory ci wyjdą, lepiej dać mniejsze i większe F i zliczać
    impulsy w liczniku procka, jak się przepełni to w przerwaniu
    inkrementować zmienną i dalej liczyć, drugim timerem odliczać jakiś
    równy czas np 1 sek i dopiero w jego przerwaniu odczytywać licznik z
    pomiaru i zerować. Proste, skuteczne i prawie nie angażuje procka.
    Sam lm331 jest prosty w aplikacji i po prostu działa od kopa.
    Tylko pamiętaj że przy szybszych impulsach zwykłe transoptory są za
    wolne, trzeba użyć szybszych np 6N137.

    --
    Janusz