eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyposlizgRe: poslizg
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: poslizg
    Date: Fri, 24 Feb 2012 18:17:13 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 45
    Message-ID: <ji8k78$sb7$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ji8de3$a5b$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1330107433 29031 172.20.26.243 (24 Feb 2012 18:17:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Feb 2012 18:17:13 +0000 (UTC)
    X-User: mttj
    X-Forwarded-For: 83.7.155.247
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2436333
    [ ukryj nagłówki ]

    > Pytanie w sumie do rajdowcow amatorow z praktyka:

    Rajdowiec Amator = ja ;) LOL

    > jade sobie normalnie droga, troche pada, jest zakret w lewo,
    > przejezdzam bez problemu. Troche szybciej - nadal bez problemu.
    > Ale gdzies jest ta predkosc graniczna, powyzej ktorej sa juz problemy.
    >
    > I co sie dzieje przy wyzszych predkosciach ?

    Najwyższa prędkość przy której jechałem zakręty "z poślizgami"
    to było 170km/h.

    Polegało to mniej więcej na tym że auto zsuwało się na bok,
    kontrola była cały czas - tylko dość trudno przewidzieć (wyczuć)
    czy się zsunie 2 czy 4 metry - i na ile mu tam koleiny czy inne
    dziury pomogą/ przeszkodzą (koleiny przeszkadzają).

    różnica jest taka że przy większych predkościach (i takich samych
    oponach na wszystkich 4 kołach) jakoś tak "dostojniej"
    wpada w poślizgi. - ale jak z tyłu wpakować gorsze opony
    to masakra - potrafi naprawdę szybko rzucić!


    Uwaga na łapanie pobocza/trawy - z 4..6x bardziej "śliskie".


    > Ile szybciej mozna jechac i jeszcze jakos opanowac samochod nie
    > wypadajac poza pas ruchu ?

    +8..10% od momentu kiedy traci przyczepność, ale z zakrętu
    już nie koniecznie wyjedziesz szybciej.

    > zaczynamy od normalnej jazdy, zadnego skladania samochodu, zadnej
    > jazdy bokiem, ot, cos zaczyna uciekac, a tu z jednej strony latarnia,
    > a z drugiej tir :-)

    celować pomiędzy nie ?

    albo odrazu w latarnie - byle na czołowe (przy słabych autach lub
    prędkościach ponad ~80..90km/h celować w latarnie prawa stroną ;) ),
    będzie latarnia ścięta i auto do kasacji.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: