    From: Desoft <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: potencjometr/sciemniacz + do lampki
    Date: Wed, 8 Dec 2021 16:45:47 +0100

    W dniu 2021-12-08 o 13:26, M M pisze:

    > Na zasilaczu napisane jeszcze "max 14.2V (constant current)".
    > Czyli w lampce być same LED szeregowo.
    > Najprościej (dwustopniowo, zmniejszona/pełna jasność) między zasilacz i lampkę
    szeregowo włączać/zwierać rezystor.
    > Jakieś 22R 2W - normalnie tyle mocy się nie wydzieli, ale może przy pełnym 0,28A z
    zasilacza gdyby np. jedna dioda LED dostała zwarcie.
    > Mam taką taśmę z białych LED na 12V łączonych po 3 szeregowo z rezystorem, gdzie w
    kilku takich "trójkach" jeden LED jest ciemny a 2 pozostałe dużo jaśniejsze, więc
    uszkodzenia LED "na zwarcie" się zdarzają, dobrze by wtedy coś od tego rezystora się
    nie zapaliło.
    > PWM może nie zadziałać prawidłowo, bo stabilizacja prądu w zasilaczu może nie być
    na tyle szybka.

    Można dać zwykły zasilacz wtyczkowy (constant volatge :) )
    Rezystor
    I regulator PWM
    lub 2, 3 rezystory i przełącznik

    I jeszcze na to pytanie poniżej:
    Zmienić temperaturę barwową można w tym przypadku przez zmianę LEDów

    Może w takim razie kupić lampkę o wymaganych parametrach?

    --
    Desoft

    Avast.