  • Data: 2021-05-18 20:24:35
    Temat: Re: prad
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 May 2021 17:47:37 +0200, Shrek wrote:
    > Przynajmniej częśc jest na pstryknięcie z konstancina. Pracujące bloki
    > też nie chodzą na 100% - automatyka owtorzy zawór, chwilowo masz więcej
    > mozcy, ciśnienie pary spada, ale nie momentalnie - dorzucisz miału to
    > dość szybko zaczynasz odbudowywać. I masz jeszcze rezerwę wirującą.

    > Głowy nie dam, ale się pojawi. Chyba że automatyka odetnie jak będziesz
    > chciał mocno za dużo.

    > Ratuje nas to, że jesteśmy podpięci pod system energetyczny europejski.
    > 4 GW to dużo, ale też na cały europejski system nie tak znowu wiele.
> [...]

    Popatrzylem w dane ... wychodzi na to, ze kilka elektrowni cieplnych
    dalo 2.2GW wiecej, i kilka wodnych 1.8GW.

    Kozienice powiekszylo o 540MW, Opole 500, dorzucily troche Dolna Odra,
    Jaworzno, Ostroleka, Polaniec, Rybnik, Turow i wyszlo.

    Pytanie tylko czemu te bloki pracowaly z moca 50-75% ... Belchatow
    tanszy?

    Tak czy inaczej - wegla do pieca dorzuca sie chyba szybko, a w kotle
    jest chyba rezerwa pary/ciepla. Wodne to chyba jednak pare minut na
    start ... a co przez tych pare minut?
    Pozyczka z Europy, czy napiecie w kraju spadlo, wiec i moc?

    Zaraz - UPS mi zapisuje ... nie spadlo, ewentualnie - schowalo sie
    miedzy zapisami co 5 minut.

    byly 4V spadku o 16:35, 1.5V o 17:10, 2V o 17:55, i dosc dlugi spadek
    o 2V od 18:10.

    Czyli 4GW ... drobiazg nie warty wzmianki :-)

    J.