    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: prad ladowania
    Date: Thu, 24 Sep 2020 17:42:38 +0200

    On 24/09/2020 13:48, J.F. wrote:
    > Podlaczam telefon do starej ladowarki starym kablem ... i tez jest 1A.
    > Przedmuchal sie telefon ? A moze kabel jakos zatkal ? :-)

    Może pracujesz na granicy akceptowalnego napięcia i nawet temperatura
    otoczenia/bebechów ma znaczenie jakie napięcie uzna za wystarczające do
    trybu turbo. Zarówno ładowarka może być łaskawsza, dajac wyższe
    napiecie, jak i przetwornica w telefonie lepiej pracuje jak jest
    cieplej/zimniej.

    Relatywnie stary LG ma dwa tryby pracy. Ładuje albo 0.5A albo 0.9A. To,
    który wybierze, zależy od spadku napięcia. Na jednym z kabli wybierał
    lepszy tryb na ładowarce 5.25V i gorszy na 5.1V, różnica jest skokowa,w
    dodatku na kiepskich kablach potrafił przeskoczyć między trybami podczas
    ładowania. Ta obserwacja powodowała że wyrzuciłem z jakieś 70% kabelków
    USB, po szybkim przemierzeniu rezystancji, czasami spadki były wręcz
    absurdalne (5.25->3V @ 1A).

    Inny telefon, chyba jakiś stary xiaomi, używany w trybie nawigacji
    ładował się tylko czasami... aż wyczaiłem że ładuje się tylko wtedy
    kiedy nie ma właczonej klimy która dmucha w obudowę, inaczej nie
    wystarczało energii i rozładowywał się powoli...

    Aparat Sony A3000 ładował się na oryginalnym kablu do czasu. Jak czas
    minął, przestał. Ale ładuje się na innych, ale tylko do połowy... w
    końcu łaskawie zaakceptował kabel za $5. No, ale to Sony, tam nic nie
    jest zrobine normalnie.

    Mam też kilka chińskich kabli których rezystancja znacząco wzrosła
    (kilkadziesiąt%) po miesiącach lekkiego użytkowania. Zgaduje że połamało
    żyły, w dodatku nie wykluczam że są aluminiowe albo wręcz z ryżu i
    wodorostów. Zazwyczaj objaw to skokowe problemy z ładowaniem, ładuje/nie
    ładuje/ładuje wolno i nie wiadomo z czym to powiązać, do momentu pomiaru
    spadku napięcia.

    Sytuacji nie polepasza fakt że na rynku jest o wiele więcej podróbek niż
    oryginałów, a oryginalne też wcale nie są najlepsze.

    Obecnie kupuje (z tanich) baseusa i ugreen. Tam jeszcze nie wpadli na
    stop aluminiowo-ryżowy, ale to kwestia czasu.