  • 101. Data: 2017-01-08 17:47:38
    Temat: Re: prawo
    Od: Luke <l...@l...net>

    > zero, to nasz Domowy Komputer Kwantowy będzie jak głupi wypluwał w
    > nieskończoność różne pliki, a do mojego "Ala ma kota" nigdy nie dojdzie.

    A jeśli się zada, że ciąg ma się zaczynać od "Ala ma kota" a potem jakaś
    porcja losowej sieczki?

    L.

  • 102. Data: 2017-01-08 17:57:28
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2017-01-08 o 09:31, slawek pisze:

    > I właśnie o to chodziło. Luke nie ma pojęcia o tym jak pisze się teksty
    > naukowe - nie potrafi cytować. Przy okazji zmienił sobie 90% na 80% i
    > pomylił fakty (choćby były to badania statystyczne) z fantastyką naukową.

    Robiąc już zupełny EOT, protestuję. Zasada Pareto (link w oddzielnym
    poście) ma proporcje mniej więcej 20-80, a dodatkowo podałem tam linki
    odnoszące tę zasadę do produktywności naukowej. Ta zasada obowiązuje w
    tak wielu dziedzinach życia, że w zasadzie publikacja z tego byłaby
    odrzucona jako zbyt oczywista.

    Zwykle jestem daleki od osądzania partnera w dyskusji w taki sposób. Ale
    jeśli już chcemy, to się najpierw upewnijmy. Może nie czytam 80
    publikacji przed napisaniem każdego posta, ale nie piszę tutaj radosnych
    konfabulacji.

    Dyskusja w necie nie jest pisaniem publikacji, więc proszę się nie
    czepiać braku bibliografii na końcu postu :P

    L.

  • 103. Data: 2017-01-09 07:04:49
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 8 Jan 2017 17:27:35 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:
    > Czyli wiele osób to dostrzega, podobnie jak ja.

    Ilość osób nie rozstrzyga.

  • 104. Data: 2017-01-09 07:35:44
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 8 Jan 2017 17:45:49 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:
    > Więc być może jestem naiwny, ale w mojej dziedzinie nie spotkałem
    się z
    > przypadkiem "wyrolowania"

    Ja zwyczajnie nie kupuję tej gadki. Coś tam masz wspólnego z chemią,
    coś tam masz wspólnego z fizyką niby. Ale nie masz zielonego pojęcia
    jak wygląda prawdziwy świat dorosłych.

    Cała dyskusja była o tym jak zabezpieczyć się przed kradzieżą pomysłu
    (niekoniecznie czegoś patentowalnego).

    Nadal twierdzę, że publikowanie 30 artykułów naukowych rocznie przez
    jedną osobę jest co najmniej podejrzane.

    Nadal twierdzę, że sam fakt bycia przełożonym nie upoważnia do
    dopisywania się do prac podwładnych.

    I dlatego właśnie każda forma zabezpieczenia przed kradzieżą pomysłu
    ma sens.

  • 105. Data: 2017-01-09 07:37:14
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 8 Jan 2017 17:45:49 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:
    > Bo wieloautorski artykuł prezentujący wiele wyników jest właśnie
    > wartościowszy niż 5 artykułów napisanych solo.

    Niby dlaczego?

    Lubisz komunizm?

  • 106. Data: 2017-01-09 08:14:07
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 8 Jan 2017 17:45:49 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:
    > Bo wieloautorski artykuł prezentujący wiele wyników jest właśnie
    > wartościowszy niż 5 artykułów napisanych solo.

    Po czym można poznać "złodzieja pomysłów"? Właśnie po takich gadkach.
    Że niby lepiej jak autorów będzie więcej (czytaj dopisze się
    publikacji).

    Inny typowy tekst to "nad czym teraz pracujesz". Klasyka. Tak samo
    jak "pomogę z angielskim" (jakby nie było tłumaczy przysięgłych).

  • 107. Data: 2017-01-09 10:30:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Luke napisał:

    > A jeśli się zada, że ciąg ma się zaczynać od "Ala ma kota" a potem
    > jakaś porcja losowej sieczki?

    Tylko kto mu to zada? "Ala ma kota" jest moje, gdyby ktoś je znał, to
    by je zadał całkiem bez sieczki -- pasuje akuratnio.

    Jarek

    --
    Lubię te samotne do Tymbciów wycieczki,
    Podczas których tak dziwnem wszystko się wydaje,

  • 108. Data: 2017-01-09 14:12:17
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 9 Jan 2017 10:30:38 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Tylko kto mu to zada?

    Nie zrozumiałeś.

    Ty twierdzisz że dana wartość MD5 jest z tekstu "Ala ma kota".

    Twoi przeciwnicy twierdzą że z "Pieśni o Roladzie", a tekst "Ala ma
    kota" spreparowałeś tak, aby dawał tę samą wartość.

  • 109. Data: 2017-01-09 14:41:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    > Nie zrozumiałeś.

    Zrozumiałem. Proszę o powstrzymanie się od tak arbitralnych sądów.

    > Ty twierdzisz że dana wartość MD5 jest z tekstu "Ala ma kota".
    >
    > Twoi przeciwnicy twierdzą że z "Pieśni o Roladzie", a tekst
    > "Ala ma kota" spreparowałeś tak, aby dawał tę samą wartość.

    Poradzę sobie z takimi. Oczywiście przed sądem -- bo w Usenecie
    wiadomo, że są ludzie, do których nic nie dociera.

    --
    Jarek

  • 110. Data: 2017-01-09 17:56:17
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 9 Jan 2017 14:41:26 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Poradzę sobie z takimi. Oczywiście przed sądem -- bo w Usenecie
    > wiadomo, że są ludzie, do których nic nie dociera.

    Może tak. Może nie.

    Problemem jest: "jak MD5 funkcjonuje w prawie".

    Z tego co wiem... nijak.

    Z trzeciej strony: megawychodek i na drzwiach ma wydrapane wszystkie
    możliwe MD5...