  • Data: 2012-03-29 00:26:23
    Temat: Re: programowe chlodzenie procesora (laptop)
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24-03-2012 o 17:50:19 1634Racine <1...@r...pl> napisał(a):

    > sa "jakies takie" programy typu waterfall/rain, ktorymi mozna chlodzic
    > procesory.
    > Czy macie pozytywne doswiadczenia w tej sprawie? Jesli tak - z jakich
    > programow korzystaliscie/korzystacie _skutecznie_ ? Jakis niezbyt ciezki
    > soft...
    > Dlaczego pytam? - w lecie przyda mi sie obnizenie temp. cpu
    > _chocby_o_pare_stopni_ .
    >
    > (rzucilem okiem w pierwsze lepsze miejsca:
    > http://www.freedownloads.be/downloaddetail/469-Rain-
    CPU-cooler
    > http://ptf.com/cpu/cpu+speed+waterfall/
    >
    > - ale pytam o Wasza wiedze)

    Jesli moglbym Ci cos polecic, to zakup DOBREJ podstawki chlodzacej. Sam
    mialem problem z grzejnikiem na kolanach (AMD Turion Z80 i to w budzie HP
    Pavulon :/). Stosowalem przerozne sztuczki. Jedyne co dzialalo jako tako,
    to ustawianie planu zasilania "Oszczedzanie energii" (moj proc wspiera
    obnizanie taktowania - nie kazdy to potrafi), ale wowczas proc chodzil na
    ~500MHz. Jako ze na zmiane lapka sie na razie nie zanosi (w zupelnosci
    wystarcza to co jest), to postanowilem cos z tym zrobic. Odzalowalem i
    kupilem Zalmana ZM-NC3000U. Ta podstawka potrafi schlodzic o ok 10st. C!
    Wystarczy na chwile wlaczyc, by z ~75st C temperatura spadla do ok 65-62!
    I praktycznie jej nie slychac, bo ma ogromny wiatrak. Poza tym, wlaczam ja
    jak proc osiagnie >60st. C (normalnie jest w okolicach 45-54; bez
    podstawki podczas normalnej pracy jednak < 50 temp. nie schodzila, pomimo
    trzymania na sztywnej ksiazce). Gdy jest wylaczona, to sama w sobie tez
    chlodzi lapka, bo ma metalowa dziurkowana plyte, ktora sama w sobie jest
    zimna. Dzieki tym otworkom, laptop ma dobry naplyw powietrza. Gdy
    chlodzenie jest wlaczone, to chlodzi calego lapka, a nie jak inne (z
    malymi wiatrakami), tylko miejscowo. Dzieki temu caly sprzet jest
    chlodzony. Nie kombinuj, tylko zainwestuj te 150zl, bo jesli nie, to
    predzej czy pozniej bedziesz mial problem ze sprzetem. Ja niestety tak
    dawniej mialem i uwalilem plyte w lapku. I jeszcze zaleta tej podstawki
    jest taka, ze lepiej sie teraz trzyma lapka na kolanach/brzuchu ;-)