  • Data: 2009-01-07 09:40:10
    Temat: Re: projekt zmiany PNK
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Kowalik wrote:

    > A właściwie po co robiono najpierw wielkie halo z "zero-kierunkowy" w
    > strefowych, żeby z tego zera teraz rezygnować. Skoro istniał konflikt SN
    > 91,94,95 z AUS, to nie można było najpierw dodać jedynki do AUS a potem
    > wymusić kierunkowy _bez_zera_ w strefowych i wywalić zero z
    > międzystrefowych, komórkowych, ęteligiętnych i gdzie tam jeszcze jest?
    > Czy istniała jakaś SN 19 or sth?

    To wynika z tezy, że telekomunikacją w Polsce przez lata rządził
    przypadek lub Stasiek, który chciał się sprawdzić na posadzie rządowej.

    Jakbyś sobie zerknął w stare PNK, zobaczyłbyś że pierwszym etapem takich
    zmian były zmiany SN 1x i 9x na inne. Potem zrezygnowano ze zmiany 1x
    (mając wolne cyfry 11), ale 9x było nadal przewidziane do zmiany. Jednak
    jedyną ofiarą tych planów stał się PTK Centertel, któremu zmieniono WST
    z 90 na 690.

    Taki zapis, jak usunięcie drugieg sygnału zgłoszenia po 0 był jeszcze w
    XX wieku. Nie chce mi sie grzebać po papierach, ale wydaje mi się, ze
    piwerszy termin wprowadzenia tego miał być koło 2002 roku. Na moje
    pytanie na parę dni przed zmianą, jaki jest stan realizacji, powołano
    sztab kryzysowy, gdzie (podobno!) pan dyrektor G. z tzw. pionu śmieci
    powiedział, że ^%##$%*@#... i parę tygodni później rozporządzenie
    zmieniono ;)

    M.