eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingprosty kod sieciowy do gierki › Re: prosty kod sieciowy do gierki
  • Data: 2012-02-19 12:30:06
    Temat: Re: prosty kod sieciowy do gierki
    Od: szyk <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Generalnie koncepcja transmisji sieciowej jest bardzo prosta. Na każdym
    poziomie sieci masz pakiet. Pakiet składa się z nagłówka który zawiera
    różne informacje (np. długość pakietu, gdzie przesłać pakiet, gdzie
    zaczynają się dane i jakie one są). Protokoły kolejnych warstw wstawiają
    nagłówek i dane tam gdzie w protokole warstwy wyższej jest miejsce na
    dane. Czyli wygląda to jak ruskie figurki bab (z których każda poza
    pierwszą zawiera w środku inną babę). Z tą różnicą, że pakiety składa
    się poczynając od wstawiania w największy pakiet kolejnych mniejszych
    pakietów (jak wewnętrzne pakiety się nie mieszczą to w przezroczysty
    sposób są dzielone na wiele zewnętrznych pakietów).

    Odczyt pakietu nie różni się praktycznie niczym od odczytu pliku, poza
    tym, że musisz wiedzieć (np z nagłówka, albo ze specyfikacji) jak długi
    jest pakiet. Podobnie jak przy odczycie pliku nie musi się to udać "od
    razu" i możliwa jest konieczność oczekiwania na dane. Tak więc
    definiujesz sobie protokół przez zdefiniowanie jakie rodzaje pakietów
    możesz przyjąć, a te pakiety obrabiasz tak jakby były małymi pliczkami.
    No i oczywiście 1 zły bajt i cała transmisja pada...

    Tak na ten moment to rozumiem...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: