eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyprzejscie sugerowaneRe: przejscie sugerowane
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!eternal-september.org!
    news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: przejscie sugerowane
    Date: Wed, 4 Oct 2023 19:20:04 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 132
    Message-ID: <ufkacl$eisa$1@dont-email.me>
    References: <ujpzr9tv4u9h$.tkc7a7w1yo2t.dlg@40tude.net>
    <ufehms$u64$1$chmurka8@news.chmurka.net>
    <a83h5n9l0i55.wyyxsmvtupya$.dlg@40tude.net>
    <uff28o$32k35$1@dont-email.me>
    <u81z6pmdaxwm.12di6tct6vsbp$.dlg@40tude.net>
    <ufg8li$3dd90$1@dont-email.me>
    <18dude3chojou$.1rd3za4gs3c56.dlg@40tude.net>
    <ufitnk$136p$1@dont-email.me> <1...@4...net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 4 Oct 2023 18:20:05 -0000 (UTC)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="200fb1a326469f4c713f41456e619814";
    logging-data="478090";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19Q1Vo7Np/tqhMR9WsPPHCBA4nlCL435oQ="
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.15.1
    Cancel-Lock: sha1:nN3C6tQWNan6y1f1W/CqjBz9hlY=
    Content-Language: en-US
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2717228
    [ ukryj nagłówki ]

    On 04/10/2023 07:37, J.F wrote:
    > On Wed, 4 Oct 2023 06:37:57 +0100, ddddddddddd wrote:
    >> On 03/10/2023 14:27, J.F wrote:
    >>> On Tue, 3 Oct 2023 06:26:03 +0100, ddddddddddd wrote:
    >>>> On 02/10/2023 19:51, J.F wrote:
    >>>>> On Mon, 2 Oct 2023 19:30:48 +0100, ddddddddddd wrote:
    >>>>>> On 02/10/2023 16:27, J.F wrote:
    >>>>>>
    >>>>>> dokładnie tak
    >>>>>>
    >>>>>>> Niemcy to nie cały "Zachód".
    >>>>>>> Ktos tu pokazywał ulice we Francji ...
    >>>>>>>
    >>>>>>> A brytyjskie wymysły wyglądają np tak
    >>>>>>>
    >>>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=BJsm4hsk35U
    >>>>>>
    >>>>>>
    >>>>>> większość w UK (pomijając Londyn, bo tam się dużo bardziej utrudnia
    >>>>>> przemieszczanie) jednak wygląda jak twoim filmiku z Niemiec. Pozatym
    >>>>>
    >>>>> ale jak pamietam, to w UK piewszenstwo pieszego na przejsciach
    >>>>> (chyba tylko niektórych) było od dawna - i te przejscia były.
    >>>>> Moze sie cos pozmieniało.
    >>>>>
    >>>> W Londynie nie byłem, jeżdżę po Szkocji i tutaj przejść dla pieszych bez
    >>>> sygn świetlnej jest bardzo mało (mogą być gdzieś w ścisłym centrum, ale
    >>>> bardziej kojarzę je z małymi miejscowościami - a i na nich piesi jednak
    >>>> się zwykle rozglądają)
    >>>
    >>> Cos takiego
    >>> https://en.wikipedia.org/wiki/Zebra_crossing
    >>>
    >>> z tymi pomaranczowymi kulami, bo mają jeszcze całe inne "ZOO" przejsc.
    >>>
    >>> Cos sie ponoc pozmieniało w 2016, ale zebry i kule zostały
    >>> https://en.wikipedia.org/wiki/Pedestrian_crossings_i
    n_the_United_Kingdom
    >>>
    >>
    >> mam wrażenie, że w szkołach czytają dzieciom to:
    >> At a zebra crossing, pedestrians should wait for traffic from both
    >> directions to stop before moving onto the crossing.
    >
    > Mozliwe, jedno drugiemu nie przeczy.
    > A kierowcow ucza, ze trzeba sie zatrzymac :-)

    tutaj chyba ubezpieczenie uczy - bo ubezpieczyciele biorą pod uwagę
    również stłuczki nie z twojej winy (nie wiem w jakim stopniu to wpływa)
    pozatym zwykle jest w ubezpieczeniu jakiś excess który musisz zapłacić,
    a sugerowaną drogą jest zgłaszanie wszystkiego do swojego
    ubezpieczyciela, aby ten potrącił z ubezpieczenia sprawcy (ale wtedy
    potrąci też excess). Ja do tej pory szedłem standardową Polską drogą
    czyli zgłaszanie do ubezpieczalni sprawcy, wtedy takich problemów nie ma.

    >
    > A dla dzieci maja jeszcze Lollypop wo/man

    to prawda, ale to chyba raczej dla emerytów, żeby myśleli że pracują,
    albo żeby dorobili sobie do emerytury.
    Fascynujący zawód, w szczególności na przejściach z przyciskiem dla
    pieszych ;)

    >
    >>> P.S. Tu jest "in_the_United_Kingdom", ale mam wrażenie, ze Szkocja ma
    >>> osobne przepisy. Takie same, ale osobne :-)
    >>>
    >> ja to mam wrażenie, że ograniczenia prędkości poniżej 70mph to
    >> sugerowana prędkość (chyba że stoi fotoradar) - zachowanie radiowozów
    >> zdaje się to potwierdzać ;)
    >
    > Ale FR duzo ?

    W mieście są (porządnie oznakowane z przypomnieniem prędkości do jakiej
    trzeba zwolnić, te nie używane są oznaczane jako wyłączone), poza
    miastem raczej odcinkowy pomiar - ale jego też niewiele.
    Z nielicznych przejazdów przez Anglię mam wrażenie, że tam więcej.
    aha, no i ze 2x w roku widzę gdzieś oznakowanego vana z fotoradarem. Z
    drugiej strony rutynowa kontrola tutaj nie istnieje - jeśli cię
    zatrzymują, to już mają powód -np. brat był pewny, że ma ubezpieczenie
    na prowadzenie innych aut (zwykle jak wykupujesz pełny pakiet AC/OC na
    siebie, to możesz prowadzić inne auta gdzie jesteś ubezpieczony na
    zasadzie OC), jechał autem żony i go zatrzymali, bo za kierownicą był
    facet a nie kobieta. Ja jestem tutaj dopiero 6 lat, robię po >20k mil
    rocznie i jeszcze nigdy mnie nie zatrzymali, nie słyszałem też o tym od
    nikogo (pomijając np przejazd na czerwonym za który znajomy dostał
    upomnienie)
    A co do przejazdu na czerwonym, to żeby nie było kolorowo - światła są
    czasem nie do ogarnięcia. Raz przejechałem na czerwonym tutaj:
    https://zapodaj.net/plik-FydBIN8YBB
    światła zaznaczone na czerwono to skrzyżowanie 1, a na niebiesko
    skrzyżowanie 2. Powtórzenia świateł za skrzyżowaniem są fajne, ale nie
    jak krzyżówki są blisko siebie - ja wtedy byłem pewny że zielone ze
    skrzyżowania 2 jest dla mnie (światła nr 1 po prawej w jakiś sposób nie
    zauważyłem, a po lewej zasłaniało jakieś auto, które toczyło się
    niewiele wolniej ode mnie)
    Oznaczenia pasów też dają wiele do życzenia i gdyby nie ogólna
    uprzejmość, ciężko by było trafić w odpowiedni pas. Np. dwa pasy w jedną
    stronę, raz lewy jedzie tylko w lewo, a prawy prosto i prawo, a raz
    odwrotnie - a oznaczenia znajdziesz pod pierwszymi dwoma autami...
    Na początku wydawało mi się dobrym sposobem ustawianie w dłuższej
    kolejce, bo pewnie jedzie gdzieś dalej, czyli tam gdzie ja - ale tu też
    nie ma reguły. Pozostaje więc jeździć na pamięć, a jak się spieszy -
    zapominać i zmieniać pas tuż przed skrzyżowaniem.
    >
    >
    >>>>>> przejść bez świateł jest bardzo mało, a światła załączane są często z
    >>>>>> przycisku i wykrywają obecność pieszego.
    >>>>>
    >>>>> I takie przyciski pamietam, co im 10 lat zajęło skrócenie czasu
    >>>>> oczekiwania do sensownego ...
    >>>>
    >>>> to jest mega rozwiązanie, nie blokuje ruchu bez potrzeby
    >>>
    >>> Tylko powodowało, ze piesi wchodzili na czerwonym.
    >>> A jak przeszli, to samochody sie zatrzymywały, bo wtedy im sie
    >>> zapalilo czerwone :-)
    >>>
    >> po to mają czujniki, żeby nie załączyć czerwonego jak pieszego już nie ma
    >
    > Kiedys chyba nie mialy.
    > Czy to tak trudno, zeby skrocic ten czas czekania do sensownego?

    wydaje mi się że załącza się toto na kolejny cykl - to jest widoczne np
    przy skrzyżowaniu w literę T - np. jadą prosto, potem ci w lewo i
    później piesi. A jak jest luka to pieszy przemknie i świateł włączać nie
    trzeba.

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: