  • Data: 2009-05-18 21:12:58
    Temat: Re: przetwornica
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Akumulator 12V 72Ah zapewni wystarczającą rezerwę i nie będzie
    > rozładowywany za każdym razem do zera. Jako przetwornicę polecam
    > stary, dobry APC BackUPS 400 - też będzie miał wystarczającą rezerwę
    > mocy.

    Problem w tym że UPS wcale nie musi mieć długookresowej rezerwy mocy -
    jak się patrzy na te małe, zamkniete skrzynki UPS-ow (ani wentylatora,
    ani zewnętrznych radiatorów toto nie ma) to nabiera się przekonania że
    długo to deklarowaną mocą pochodzić nie dadzą rady - zgrzać się mogą.

    Ja bym użył raczej normalnej przetwornicy - projektowana jest do pracy
    ciągłej, ma po prostu lepsze chłodzenie. A akumulator to bym dobrał nie
    taki zwykły rozruchowy (nie kochają one głębokiego rozładowania i szybko
    przy takim traktowaniu zdychają) a specjalnie dedykowany do pracy z
    głębokim rozładowaniem - kosztuje tylko trochę więcej a ma szansę
    znacznie dłużej pożyć.

    --
    Darek